س: به غیر از دو عکس ذکر شده در بالا، آیا قطعه پیشنهادی دیگری برای کاربران The Frame دارید؟
در حال حاضر روی کتابی درباره درختان کار می کنم. 25 سال پیش کتابی منتشر کردم به نام زمان درختان (1999)، و من اکنون در حال بررسی مجدد موضوع هستم تا برای کتاب جدیدی در سال 2023 آماده کنم.
برای دیدن عکس های بیشتر فرانکلین، به فروشگاه هنر سامسونگ سر بزنید.
منبع
س: جزایر کارولین (2000) یکی از محبوب ترین عکس های شما است که در The Frame نمایش داده می شود. به طور خلاصه در مورد این قطعه توضیح دهید. فکر می کنید چرا مردم جذب این تصویر می شوند؟
▲ «جزایر کارولین (2000)»، استوارت فرانکلین
س: به طور خلاصه در مورد خودتان، کارتان و الهام بخش عکاسیتان بگویید.
من همیشه یکی از افرادی خواهم بود که جدیدترین کارم را به نمایش بگذارم، بنابراین شاید کار امسال از اسپانیا، ایتالیا یا قرقیزستان یا کاری که قرار است در نوامبر در کامبوج و بالی انجام دهم. اما من تصاویری از بالی را که در سال 1999 برای پروژه جشن های زمین گرفتم توصیه می کنم. – من هنوز آن مزارع زیبای برنج سبز را دوست دارم. سپس کار از کره است. بیش از حد برای انتخاب.
اتاق خبر سامسونگ با فرانکلین به گفتگو نشسته است تا در مورد کارهایش و اینکه او چگونه تحول دیجیتالی را که دنیای هنر را به فضاهای جدید و غیرقابل تصور می برد، صحبت کند.
در حال حاضر، جنگل ها. من اخیراً در بزرگترین جنگل گردوی جهان در قرقیزستان کار می کنم.
استوارت فرانکلین یک عکاس برنده جوایز است که به دنبال کار خود به سراسر جهان سفر کرده است. عناوینی که فرانکلین در طول این سال ها داشته است، از عکاسی تا مستندساز و متصدی هنری متفاوت است و آثار او در بین صفحات روزنامه ها، کتاب ها، مجلات و سایر رسانه ها قرار می گیرد.
س: آیا می توانید به طور مشخص به ما بگویید که چگونه پیشرفت در فناوری و ظهور هنر و پلتفرم های دیجیتال باعث تغییر یا شکل دادن به حرفه شما شده است؟
س: آینده نمایشگاه های هنر عکاسی را به کجا می بینید؟ نظر شما در مورد آنچه که در راه است چیست؟
▲ استوارت فرانکلین
در طول سال ها، کار فرانکلین شتاب و دیده شدن قابل توجهی پیدا کرده است – آثار او جایگاهی در نشریات معروف در سراسر جهان به دست آورده است. اکنون، آثار او در فروشگاه هنر سامسونگ نمایش داده میشود و تنوع بیشتری را به مجموعه هنری در حال رشدی که از طریق The Frame قابل دسترسی است، معرفی میکند.
من یک عکاس مگنوم هستم و بیش از 40 سال است که در این صنعت کار می کنم. من از چیزهای زیادی الهام می گیرم: نور، فرم، خود موضوع، اغلب ایده کلی پشت یک پروژه بزرگتر. اما این روزها از طراحی و نقاشی نیز لذت می برم.
به طور غیر معمول، کار من تقریباً در سال 2004 از کار بر روی فیلم شفاف رنگی و نگاتیو سیاه و سفید به رنگ دیجیتال تغییر کرد و اکنون به 80٪ فیلم بازگشته است. من این روزها از Samsung Galaxy S21 Ultra برای حدود 90 درصد از عکاسی رنگی دیجیتال خود استفاده می کنم. دیجیتال مزایای زیادی دارد، به خصوص کار در نور کم. اما در حال حاضر، من در حال کار با فیلم سیاه و سفید و دیجیتال با Galaxy S21 برای رنگی هستم.
کار من در طول زمان تکامل یافته است. در گذشته بیشتر در بخش اخبار یا اخبار فوری کار می کردم. من آن را رها نکردهام: اخیراً روی همهگیری کووید-19 در بریتانیا کار کردم، اما بیشتر و بیشتر بر عکاسی منظره تمرکز میکنم. در حال حاضر، من به رابطه بین طبیعت و حافظه علاقه مند هستم، بنابراین گفتگو پیرامون رابطه بین عناصری در منظره است که جرقه یک خاطره را می زند و چیزی به طور عینی جالب در خود منظره.
س: شما به خاطر طیف گسترده ای از سبک های عکاسی خود شناخته شده اید. آیا می توانید در مورد فرآیند خلاقیت خود بیشتر توضیح دهید؟
س: آیا می توانید پس زمینه این عکس را به ما بدهید؟
▲ “مزارع برنج، اندونزی (2000)”، استوارت فرانکلین
فروشگاه هنر سامسونگ مظهر ترکیب دیجیتال-فیزیکی است که تجارب هنری امروزی را در اختیار گرفته است. این به گالریها، موزهها و هنرمندان بسیار تحسینشده اجازه میدهد تا با استفاده از صفحهنمایش دیجیتالی بینقص The Frame، شاهکارهای خود را به کاربران سراسر جهان به نمایش بگذارند. از زمان راهاندازی آن در سال 2017، فروشگاه هنر سامسونگ امکان انتخاب آثار هنری فوقالعاده و بینظیر را فراهم میکند تا از راحتی خانههایشان در دسترس مصرفکنندگان قرار گیرد.
پس از تحصیل در رشته طراحی و نقاشی و سپس عکاسی، کارم را در روزنامه ها و مجلات خبری شروع کردم. داستان های من همیشه داستان های مردم بود: در اخبار، عکاسی خیابانی و پرتره. این تغییر در طول دهه 1990 شروع شد، زمانی که من شروع به تمرکز بیشتر روی کارهای منظره کردم – من روی مجلات، کتاب ها یا کمیسیون های نمایشگاهی و نمایشگاهی برای گالری های ملی اسکاتلند کار کردم.
س: تنظیمات یا مکان مورد علاقه شما برای عکس گرفتن چیست؟
من فکر می کنم همیشه جذابیتی در دیدن چاپ به عنوان یک شی سه بعدی وجود خواهد داشت، همانطور که فرد یک نقاشی را می بیند. با این حال، من در آینده گمان میکنم که سه بعدیای که ما به تجربه آن در یک گالری عادت کردهایم، به صورت دیجیتالی قابل تحویل باشد و به مرور زمان فراگیر شود. تجربه دیجیتال به گونه ای گسترش می یابد که ما به سختی می توانیم تصور کنیم. گالری ها و نمایشگاه های مجازی بیشتری وجود خواهد داشت. من از آن مطمئن هستم و این باعث میشود که هنر برای طیف وسیعتری از مردم قابل دسترستر باشد.
س: شما در سال 1976 تحصیل در رشته عکاسی را آغاز کردید و از آن زمان تا کنون تأثیر زیادی گذاشته اید. عکاسی شما در طول زمان چگونه تکامل یافته است؟
این عکس در اواخر سال 1999 به سفارش مقاله ای با عنوان جشن های زمین گرفته شده است – در ژانویه 2000 به عنوان داستان آغازین هزاره جدید منتشر شد. به دلیل غباری که در اثر رعد و برق آب در آبشار ایجاد شده بود، نور صبح برای مدت زمان زیادی ملایم ماند، که به من فرصت کافی برای ایجاد چندین نوردهی از نقاط مختلف را داد. همچنین، خرید فیلمهای پولاروید متناسب با دوربین من در آن زمان آسان بود تا قبل از انجام نوردهی واقعی، در آزمایشها به من کمک کنند.
▲ “فالز، برزیل (2000)”، استوارت فرانکلین
من همیشه در طبیعت و در جشن گرفتن زیبایی آن آرامش پیدا کرده ام. چالش این است که مکان های الهام بخش را در یک عکس الهام بخش کنید. این معمولاً شامل انتخاب نور مناسب و بهترین زمان از روز برای عکاسی است به طوری که هایلایت ها خیلی روشن یا سایه ها خیلی تاریک نباشند. سبک – کیفیت نور – نقش مهمی در طرز فکر من در مورد عکاسی دارد.
نور پس زمینه و افزایش دامنه دینامیکی همیشه یک مزیت برای نمایشگرهای دیجیتال است، اما عیب آن اغلب کاهش اندازه تصویر است. مخلوط کردن این دو مشکل است. هر چیزی که در یک نمایشگاه دارای نور پس زمینه باشد، همیشه بیش از یک چاپ ژلاتین نقره ای برجسته خواهد بود.
س: بسیاری از عکاسیهای شما در فروشگاه هنر که طی سالها محبوبیت پیدا کردهاند، مربوط به طبیعت است. آیا می توانید در مورد هدف هنری خود از این عکس ها بیشتر توضیح دهید؟
این منظره و این رنگ ها از جایی دور، یک فرار، یک فرار، جایی آرام و بدون مزاحمت صحبت می کنند. در زندگی شلوغ شهری، همه این ویژگی ها مطلوب می شود.