همانطور که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد و برای فرآیند خلاقیت حیاتی تر می شود، مرزهای هنر به گونه ای افزایش یافته است که تصویرسازی دیجیتال، انیمیشن، گرافیک متحرک و موارد دیگر را در بر می گیرد. با آمیختن قابلیتهای فناوری با زیبایی و تنوع هنر، متخصصان خلاق این قدرت را به کار میگیرند که خلاقیتهای خود را زندهتر از همیشه جلوه دهند. سامسونگ الکترونیکس ViewFinity S9، یک مانیتور 5K برای خلاقان، استانداردی را برای مانیتورهای با وضوح بالا تعیین کرده است و به ذهن های خلاق قدرت می دهد تا بهترین آثار خود را به نمایش بگذارند.
اتاق خبر سامسونگ با دو طراح سه بعدی در DEVSISTERS به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه ViewFinity S9 به آنها کمک می کند تا شخصیت های دو بعدی را زنده کنند.
از زمان تاسیس خود در سال 2007، DEVSISTERS بازیها و خدمات محبوبی را با محوریت Cookie Run IP (مالکیت معنوی)، از جمله یک بازی موبایلی رانر، “Cookie Run: OvenBreak” و یک RPG موبایل، “Cookie Run: Kingdom” ارائه کرده است. بازی های Cookie Run در کل 200 میلیون بازیکن در سراسر جهان دارند. DEVSISTERS قصد دارد تجارت خود را از بازیهای موبایلی به رایانههای شخصی، کنسولها و بازیهای VR و همچنین TCG، انیمیشن و مجوز در آینده گسترش دهد.
س. می توانید به طور خلاصه خودتان را معرفی کنید و در مورد نقش های خود در طراحی سه بعدی بگویید؟
Sangyi Kim: من مسئول نورپردازی هستم – ایجاد نور و سایه های طبیعی برای برجسته کردن شخصیت ها و اشیاء سه بعدی. من همچنین ترکیب بندی را انجام می دهم – ترکیب عناصر و جلوه های سه بعدی از منابع مختلف در یک تصویر منسجم. در طول فرآیند نورپردازی، من بر بیان رنگ تمرکز می کنم تا شخصیت و جذابیت هر شخصیت را افزایش دهم.
سنا یو: من مسئول برنامه ریزی محتوای بازاریابی برای اجرای کوکی های سه بعدی، طراحی و نورپردازی جنرال موشن سه بعدی هستم. تمرکز اصلی من این است که شخصیت های سه بعدی تبدیل شده از دو بعدی را با داستان ها و گرافیک های حرکتی پویاتر کنم.
س. جدیدترین ساخته سه بعدی شما با استفاده از ViewFinity S9 چه بود؟? تجربه چطور بود؟
Sangyi Kim: به عنوان بخشی از یک پروژه مشترک با شرکت فرودگاه بینالمللی اینچئون، اخیراً فرصتی هیجانانگیز برای ایجاد محتوای سهبعدی برای برج رسانه در ترمینال 1 فرودگاه بینالمللی اینچئون داشتیم که تا اواخر آگوست در معرض دید عموم قرار میگیرد. این پروژه از ما میخواست که دقیق باشیم زیرا محتوا روی صفحهای 27 متری نمایش داده میشود، به این معنی که حتی کوچکترین نقصها نیز میتوانند واقعاً برجسته شوند. خوشبختانه، ViewFinity S9 ما را قادر ساخت تا محتوا را بررسی کرده و نحوه نمایش آن را تجسم کنیم تا به طور دقیق هر جنبه ای را که نیاز به بهبود دارد شناسایی کنیم.
Sena Yoo: ویژگی Pivot هنگام ویرایش ویدیوهای عمودی مفید بود زیرا تنها کاری که ما باید انجام میدادیم این بود که مانیتور را برگردانیم. من نگران احتمال سوسو زدن و نویز بصری در هنگام نمایش محتوا با وضوح بالا در برج رسانه بودم. با این حال، ViewFinity S9 به من این امکان را داد که این مشکلات را از قبل بررسی کنم.
علاوه بر این، برای شخصیت های Cookie Run داشتن حرکات روان و دقیق برای انتقال لذت و هیجان سفر در فرودگاه ضروری بود. به همین دلیل است که ViewFinity S9 مانیتور عالی برای این پروژه بود.
س. تفاوت ViewFinity S9 با سایر مانیتورهایی که در گذشته استفاده کرده اید چیست؟
Sangyi Kim: اضافه کردن عناصر سبک مانند کنتراست و عمق بسیار مهم است زیرا این کار شخصیت ها را واقعی تر می کند. ViewFinity S9 دقیقاً رنگ ها و نور را به گونه ای که برای دیده شدن در نظر گرفته شده ارائه می دهد، از درجه بندی رنگی صاف و جلوگیری از جمع شدن رنگ رایج در سایر مانیتورها جلوگیری می کند.
یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر این است که چگونه مانیتور به طور دقیق هر دو قسمت روشن و تاریک یک تصویر را بدون تغییر رنگ نمایش می دهد. تفاوت قابل مشاهده است – بیان رنگ و جزئیات در ViewFinity S9 به سادگی فوق العاده است و بهره وری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
Sena Yoo: ViewFinity قادر است طیف کامل رنگ ها را حتی در هایلایت یا سایه روشن نشان دهد. این بزرگترین تفاوتی است که من متوجه شده ام. وقتی در حال اعمال آخرین لمسها به ویدیو هستیم، به راحتی میتوانیم سفید شدن را بررسی کنیم1 یا مناطق بسیار تاریک در تصاویر دارای سایه قبل از صادرات. ما میتوانیم ویدیو را همانطور که قرار بود قبل از پخش آن در برج رسانهای ببینیم. خیلی کمک کرد.
س. رضایت بخش ترین ویژگی ViewFinity S9 چیست؟
سنا یو: من از وضوح 5K ViewFinity S9 راضی بودم، زیرا وضوح ضعیف می تواند جزئیات یک تصویر را کاهش دهد. علاوه بر این، مانیتور به وضوح نقاط روشن و سایه ها را تعریف می کند و وضوح محتوا را افزایش می دهد.
Sangyi Kim: من عاشق انعطاف پذیری ViewFinity S9 هستم. من می توانم رابط را به هر نقطه از صفحه منتقل کنم، به این معنی که فضای بسیار بیشتری برای کار دارم. علاوه بر این، نمایشگر مات مانیتور به طور موثری بازتاب یا تابش نور را کاهش می دهد. بدون سایه روشن یا هود مانیتور می توانم راحت تر روی کارم تمرکز کنم.
س. آیا ویژگی های دیگری وجود دارد که می خواهید برجسته کنید؟
Sangyi Kim: بسیاری از طراحان سه بعدی، رندر CPU را به جای رندر GPU ترجیح می دهند، زیرا کارایی بیشتری دارد. به این ترتیب، آنها ترجیح می دهند از مانیتورهایی با سیستم عامل ویندوز استفاده کنند. با این حال، من متوجه شده ام که مانیتورهای کمی وجود دارند که از وضوح 5K و سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کنند. ViewFinity S9 یک انتخاب عالی برای طراحان سه بعدی است که به دنبال سازگاری با سیستم عامل ویندوز هستند.
سنا یو: در طول جلسات، ما اغلب مطالب را روی صفحه به اشتراک می گذاریم. پیش از این، به اشتراک گذاری صفحه نمایش ها دردسرساز بود. اما با ViewFinity S9، میتوانیم به راحتی کار خود را به صورت بیسیم روی مانیتور هر کسی به اشتراک بگذاریم. به علاوه، مانیتور یک محصول همه کاره است که ویژگی های مختلفی را برای فرآیند خلاقانه ارائه می دهد.
س. آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید درباره ViewFinity S9 با طراحان به اشتراک بگذارید؟
سنا یو: برای طراحان، مانیتور یک کتاب طراحی و یک قلم مو است. آنها باید همه چیز را روی یک مانیتور بیان کنند که گویی یک ورق کاغذ است. بنابراین، یک مانیتور و وضوح آن فاکتورهای مهمی هستند که باید در هنگام کار در صنعت هنر سه بعدی در نظر گرفته شوند. من معتقدم ViewFinity S9 یک همراه ایده آل برای طراحان سه بعدی است، زیرا از وضوح فوق العاده بالای 5K پشتیبانی می کند و کارایی کار را افزایش می دهد.
Sangyi Kim: من واقعاً معتقدم ViewFinity با در نظر گرفتن طراحان و متخصصان خلاق ساخته شده است. رنگ ها دقیق هستند و مانیتور شیک و زیبا است. خودش می درخشد. از نظر بهره وری به شما یک پیشرفت واقعی می دهد. من نمی توانم آن را به اندازه کافی توصیه کنم.
1 Whiteout: پدیده ای است که در اثر نواحی سفید شدید ایجاد می شود که شناسایی اشیاء را سخت می کند و چشم انداز را مخدوش می کند