[ad_1]
درآمد فصلی 74.07 تریلیون KRW، سود عملیاتی 10.44 تریلیون KRW
تقاضای شدید برای HBM، DDR5 و SSD های سرور در نیمه دوم در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی گسترش خواهد یافت
سامسونگ الکترونیکس امروز نتایج مالی سه ماهه دوم منتهی به 30 ژوئن 2024 را گزارش کرد.
این شرکت 74.07 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و سود عملیاتی 10.44 تریلیون KRW ثبت کرد زیرا شرایط مطلوب بازار حافظه باعث افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) شد، در حالی که فروش قوی پنلهای OLED نیز به نتایج کمک کرد.
بهبود بازار حافظه ادامه دارد. چشم انداز نیمه دوم جامد مبتنی بر تقاضای سرور
بخش DS 28.56 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 6.45 تریلیون KRW سود عملیاتی برای سه ماهه دوم ثبت کرد.
بازار حافظه به دلیل تقاضای زیاد برای HBM و همچنین DRAM های معمولی و SSD های سرور، به بهبود خود ادامه داد. این افزایش تقاضا نتیجه سرمایهگذاریهای مستمر در هوش مصنوعی توسط ارائهدهندگان خدمات ابری و تقاضای رو به رشد برای هوش مصنوعی از سوی کسبوکارها برای سرورهای داخلی است.
تقاضا برای رایانه های شخصی نسبتاً ضعیف بود، در حالی که تقاضا برای محصولات تلفن همراه به دلیل افزایش سفارشات مشتریان سازنده تجهیزات اصلی چینی (OEM) ثابت ماند. تقاضا از سوی برنامه های کاربردی سرور همچنان قوی بود و نتایج سه ماهه دوم به طور قابل توجهی نسبت به سه ماهه قبل بهبود یافت زیرا شرکت به تقاضا برای محصولات با ارزش افزوده بالا برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی پاسخ داد.
این شرکت رهبری خود را در بازار DDR5 از طریق تولید انبوه یک محصول 128 گیگابایتی بر اساس 1b نانومتر (nm) تقویت کرد.1 32 گیگ DDR5 که برای اولین بار در صنعت توسعه یافت.
در نیمه دوم سال 2024، انتظار میرود که سرورهای هوش مصنوعی بخش بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند زیرا شرکتها و ارائهدهندگان خدمات ابری بزرگ سرمایهگذاریهای خود را در هوش مصنوعی گسترش میدهند. از آنجایی که سرورهای هوش مصنوعی مجهز به HBM همچنین دارای محتوای بالا در هر جعبه با توجه به حافظه های DRAM و SSD معمولی هستند، انتظار می رود تقاضا در سراسر جهان از HBM و DDR5 تا SSD های سرور قوی باقی بماند.
با توجه به تمرکز ظرفیت روی HBM، DRAM های سرور و SSD های سرور برای برنامه های هوش مصنوعی، انتظار می رود عرضه بیت های معمولی محصولات پیشرفته برای رایانه های شخصی و موبایل محدود شود.
این شرکت قصد دارد به طور فعال به تقاضا برای محصولات با ارزش افزوده بالا برای هوش مصنوعی پاسخ دهد و ظرفیت خود را برای افزایش بخشی از فروش HBM3E گسترش دهد. این شرکت همچنین بر روی محصولات با تراکم بالا، مانند ماژول های سرور مبتنی بر DDR5 32 گیگابیتی 1b-nm در DRAM سرور تمرکز خواهد کرد.
برای NAND، شرکت قصد دارد با تقویت عرضه SSD های سلول سه سطحی (TLC) که هنوز بخش عمده ای از تقاضای هوش مصنوعی هستند، فروش را افزایش دهد و به تقاضای مشتریان برای محصولات سلول چهار سطحی (QLC) رسیدگی کند. بهینه سازی شده برای همه برنامه ها، از جمله سرور کامپیوتر و موبایل.
سیستم LSI Business رکورد فروش بالایی را برای نیمه اول سال به ثبت رساند، زیرا شاهد بهبود درآمد در سه ماهه دوم به دلیل افزایش عرضه اجزای کلیدی مانند سیستمهای روی تراشه (SoC)، حسگرهای تصویر و آیسی درایور نمایشگر (DDI) بود. برای محصولات شاخص اصلی
واکنش اولیه به SoC جدید برای ابزارهای پوشیدنی، که دارای اولین فناوری 3 نانومتری صنعت است، مطلوب بوده است و انتظار میرود که استفاده از SoCهای دارای این فناوری توسط مشتریان کلیدی در نیمه دوم سال گسترش یابد. این شرکت همچنین قصد دارد از عرضه پایدار Exynos 2500 برای مدل های پرچمدار اطمینان حاصل کند.
System LSI Business بر گسترش کاربرد سنسورهای 200 مگاپیکسلی از دوربین اصلی واید تا دوربین های تله تمرکز خواهد کرد و قصد دارد فروش محصولات DDI را با شروع تولید انبوه مدل های جدید برای مشتری مستقر در ایالات متحده گسترش دهد.
کسب و کار ریخته گری در نتیجه افزایش تقاضا در بین برنامه ها، درآمدهای بهبود یافته ای را شاهد بود. با توجه به سفارشهای بیشتر برای فناوری زیر 5 نانومتری، تعداد مشتریان هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) نسبت به سال گذشته دو برابر شد. Foundry Business همچنین کیت توسعه فرآیند (PDK) برای فناوری 2 نانومتری Gate-All-Around (GAA) را قبل از تولید انبوه در سال 2025 بین مشتریان توزیع کرد.
در نیمه دوم، Foundry Business انتظار بازگشت تقاضای موبایل و ادامه رشد بالای تقاضا برای برنامه های کاربردی AI/HPC را دارد. در نتیجه، انتظار میرود که بازار ریختهگری بهویژه در گرههای پیشرفته رشد کلی را تجربه کند. برای سال 2024، به پشتوانه تولید انبوه در مقیاس کامل نسل دوم فناوری 3 نانومتری GAA، شرکت انتظار دارد رشد از بازار پیشی بگیرد.
Foundry Business قصد دارد به گسترش سفارشات برای برنامه های کاربردی AI/HPC ادامه دهد و هدف آن افزایش چهار برابری تعداد مشتریان و افزایش فروش تا سال 2028 نسبت به سال 2023 است.
SDC آماده پاسخگویی به افزایش تقاضای موبایل در H2، رشد در پنل های بزرگ را هدف قرار می دهد
SDC 7.65 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 1.01 تریلیون KRW سود عملیاتی برای سه ماهه دوم ثبت کرد.
کسب و کار نمایشگرهای موبایل رشد فروش را نشان داد که ناشی از تقاضای قوی برای محصولات پرچمدار، همراه با حمایت موثر از عرضه گوشی های هوشمند جدید از سوی مشتریان کلیدی بود. پاسخ به موقع به درخواست های مشتری با عرضه پایدار محصولات OLED فناوری اطلاعات نیز به نتایج بالاتر کمک کرد.
در تجارت نمایشگر بزرگ، فروش محصولات مانیتور با وضوح بالا و با نرخ تازه سازی بالا، بیشتر در بازار مانیتورهای بازی، گسترش یافت، در حالی که تلویزیون ها فروش ثابتی را در بخش رده بالا حفظ کردند که ناشی از افزایش نفوذ پنل های OLED بود.
انتظار میرود در نیمه دوم سال، عرضه گوشیهای هوشمند جدید از مشتریان اصلی و تقاضای جایگزین بالقوه با پذیرش هوش مصنوعی منجر به افزایش فروش نمایشگر موبایل شود. با این حال، رقابت بین سازندگان پنل احتمالاً شدیدتر از نیمه اول خواهد بود.
SDC محصولاتی با عملکرد بهبود یافته تولید می کند که مصرف انرژی، روشنایی، طراحی باریک و دوام را پوشش می دهد و از طریق بیمه کیفیت مستمر و افزایش بهره وری به گسترش فروش و سودآوری خود ادامه خواهد داد. برای کسب و کار بزرگ نمایشگر، SDC قصد دارد با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا و معرفی نمایشگرهای جدید با نرخ به روز رسانی مختلف، فروش را افزایش دهد و سودآوری را بهبود بخشد.
تمرکز MX Business بر روی گوشیهای هوشمند پرچمدار و محصولات اکوسیستمی برای رشد درآمد
کسب و کارهای MX و Networks در سه ماهه دوم 27.38 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 2.23 تریلیون KRW سود عملیاتی داشتند.
با ادامه روندهای فصلی در بازار گوشی های هوشمند، تقاضای کلی بازار برای گوشی های هوشمند به طور متوالی کاهش یافت، به ویژه در بخش پریمیوم. در حالی که MX Business کاهش متوالی درآمد را ثبت کرد، سری گلکسی اس 24 در سه ماهه دوم و نیمه اول سال نسبت به مدل قبلی خود رشد دو رقمی سال به سال را به دست آورد که نشان دهنده موفقیت مداوم است. از سری.
سودآوری در مقایسه با سه ماهه قبل اندکی کاهش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه های ناشی از افزایش قیمت اجزای اساسی بود. با این وجود، MX Business سودآوری دو رقمی را برای کل نیمه اول سال ثبت کرد.
انتظار میرود در نیمه دوم سال 2024، تقاضای کلی برای گوشیهای هوشمند نسبت به سال گذشته افزایش یابد، زیرا تقاضا برای محصولات ممتاز ناشی از رشد تقاضا برای هوش مصنوعی و عرضه محصولات جدید با ویژگیهای نوآورانه است. علاوه بر این، انتظار می رود تقاضای بازار برای محصولات اکوسیستمی مانند تبلت ها، ساعت های هوشمند و حلقه های هوشمند افزایش یابد. بر این اساس، MX Business انتظار دارد که فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم افزایش یابد، در حالی که انتظار می رود فروش تبلت ها به طور متوالی ثابت بماند.
MX Business با گسترش فروش گوشیهای هوشمند پرچمدار و محصولات اکوسیستمی به دنبال رشد درآمد خواهد بود، در حالی که همچنان با بهینهسازی مشخصات محصول، از جمله استانداردسازی اجزا و پیگیری کاراییهای عملیاتی، سودآوری کامل را تضمین میکند.
کسب و کار نمایش بصری با ارتقای رقابت منحصر به فرد، منجر به رشد در بازار تلویزیون می شود
کسب و کارهای نمایشگر بصری و لوازم دیجیتال 14.42 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 0.49 تریلیون KRW سود عملیاتی در سه ماهه دوم داشتند.
تقاضای کلی بازار تلویزیون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است – در درجه اول در کشورهای پیشرفته – و همچنین افزایش سه ماهه به طور عمده به دلیل رویدادهای ورزشی جهانی است. با پشتیبانی متفاوت از مدلهای جدید تلویزیون در سال 2024، Visual Display Business با تمرکز بر فروش محصولات استراتژیک مانند صفحهنمایشهای Neo QLED، OLED و Lifestyle، رهبری خود را در بازار ممتاز تقویت کرد. با این حال، به دلیل افزایش قیمت پانل ها و تشدید رقابت در بازار، با افزایش هزینه ها، سودآوری سال به سال کاهش یافت.
انتظار میرود در نیمه دوم سال 2024، تقاضای کلی بازار به دلیل افزایش تقاضا برای تلویزیونهای QLED، OLED و صفحهنمایش بزرگتر بهبود یابد. Visual Display Business با اجرای برنامههای فروش با محوریت تلویزیونهای درجه یک و سایز بزرگ، از تقاضای فصل اوج بهره میبرد. علاوه بر این، ویژگیهای رقابتی مانند هوش مصنوعی، امنیت و طراحی را به همراه تجربیات متمایز مشتری که توسط Samsung SmartThings فعال شده است، ارتقاء میدهد.
علاوه بر این، کسب و کار نمایشگر بصری به دنبال تقویت شتاب رشد خود با تقویت مشاغل خدماتی خود است.
1 به نسل پنجم DRAM کلاس 10 نانومتری سامسونگ اشاره دارد
[ad_2]
منبع