من برخی از نقوش پاییزی را توصیه می کنم، مانند کلکسیونر چوب براش در جنگل های وین (1855) توسط فردیناند گئورگ والدمولر و Orange Grove در ریویرا فرانسه (1903) توسط برونسیا کولر پینل.
در حالی که پذیرش فناوری در فضای هنر اجتنابناپذیر است، پذیرش گسترده فناوری چالش مهمی را ایجاد میکند: چگونه میتوان آثار هنری را به صورت دیجیتالی گسترش داد، بدون اینکه از منحصر به فرد بودن شکل فیزیکی آنها دور شود. برای مصرف کنندگان، فناوری می تواند موانع را بشکند و نحوه مصرف هنر را تغییر دهد. همچنین می تواند نگاهی به آینده هنر داشته باشد، زیرا ترکیب دنیای هنر فیزیکی و دیجیتال رخ می دهد.
▲ Orange Grove در ریویرا فرانسه (1903) توسط برونسیا کولر پینل
منبع
س: نمایشگرهای هنری دیجیتال، مانند فروشگاه هنر سامسونگ، به کاربران این امکان را داده اند تا از تجربه های منحصر به فردی در آسایش خانه خود لذت ببرند. این فناوری را در سالهای آینده چگونه میبینید و چه نوع تأثیری در کل صنعت هنر خواهد داشت؟
دسترسی به فضای هنر دیجیتال به ویژه از طریق فناوری NFT آسانتر میشود. با این حال، این جایگزین هنر کلاسیک نمی شود، بلکه به آن می افزاید. اخیراً، ما تصمیم گرفتیم که زمان مناسبی برای انجام یک پروژه منحصر به فرد NFT و یکی از محورهای مجموعه The Belvedere باشد. بوسه توسط گوستاو کلیمت — در قالب جدید رونمایی شد.
س: تلاقی هنر و فناوری در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و راه را برای دموکراتیزه شدن هنر هموار کرده است و بهویژه در ایجاد و دسترسی به آن مشهود به نظر میرسد. اینجا شما چه چیزی دریافت کرده اید؟ چگونه این فرصت ها و/یا چالش هایی را در دنیای هنر امروز فراهم کرده است؟
یک صفحه نمایش نمی تواند جایگزین هاله قطعه اصلی شود. در پایان روز، The Frame و Art Store مردم را به دیدن نسخه اصلی در موزه دعوت می کنند. از سوی دیگر، بازدیدکنندگان موزه که یک اثر هنری اصیل را در محل تحسین کرده اند، خوشحال خواهند شد که آن را به صورت دیجیتالی به اتاق نشیمن خود بیاورند. صفحه نمایش های مدرن از لحاظ فنی آنقدر پیشرفته هستند که ممکن است چیزهایی را به صورت دیجیتالی در The Frame کشف کنید که نمی توانید با چشم غیر مسلح در موزه ببینید.
گوستاو کلیمت بوسه نمادی از عشق رمانتیک و محوری از مجموعه The Belvedere است – مردم در سراسر جهان با آن هجوم آورده اند. مناظر و نقوش طبیعت نیز چه به صورت آنلاین و چه آفلاین بسیار محبوب هستند. در مورد افزایش محبوبیت، من می بینم که نقاشی های هنرمندان زن از حوالی قرن نو، مانند برونسیا کولر-پینل یا امیلی مدیز-پلیکان، همچنان در حال افزایش هستند، و همچنین آثار بیشتری از گوستاو کلیمت و اگون شیله.
ما از ایده آوردن مجموعه خود به قالبهای جدید، مانند تلویزیونهای هوشمند سامسونگ، هیجانزده شدیم تا مردم بتوانند در اتاق نشیمن خود به هنر دسترسی داشته باشند. فروشگاه هنر سامسونگ تنوع بصری روی صفحه نمایش ها را فراهم می کند، می توانید تصاویر را با توجه به فصل ها یا خلق و خوی شخصی خود انتخاب کنید و همیشه می توانید چیز جدیدی کشف کنید. سامسونگ صنعت را در نوآوری های تکنولوژیکی پیشتاز است، بنابراین فروشگاه هنر سامسونگ شریک مناسبی برای ما است.
▲ در بوور (حدود 1901) توسط ماری اگنر
▲ Belvedere توسط لوکاس شالر
س: چه تفاوت هایی بین نمایش حضوری کار خود در مقابل دیجیتالی در The Frame می بینید؟
س: مختصراً در مورد کارتان در The Belvedere بگویید.
اتاق خبر سامسونگ اخیراً با ولفگانگ برگمان، مدیر مالی The Belvedere به گفتگو نشسته است تا در مورد اینکه چگونه این همکاری راه را برای ادامه رشد دیجیتالی در فضای هنر و در عین حال حفظ فرهنگ و غنای هنر فیزیکی هموار میکند.
برای قرار دادن هنر در برابر چشمان مصرف کنندگان، سامسونگ با The Belvedere همکاری کرد تا آثار هنری مشهور جهانی از جمله آثار هنری گوستاو کلیمت و اگون شیله را در فروشگاه هنر سامسونگ منتشر کند. از آنجایی که مشتریان همچنان شیفته هنر فیزیکی و دیجیتالی هستند، این مشارکت دسترسی به برخی از برجسته ترین آثار هنری جهان را گسترش داد.
س: برخی از محبوب ترین آثار Belvedere در فروشگاه هنر عبارتند از در بوور توسط ماری اگنر، بوسه توسط گوستاو کلیمت و خشخاش های شکوفه اثر اولگا ویزینگر-فلوریان آیا این ها برای موزه داران نیز محبوب هستندrs و آیا قطعات دیگری در این مجموعه در فروشگاه هنر وجود دارد که پیشبینی میکنید محبوبیت بیشتری پیدا کند؟
س: آیا می توانید در مورد چگونگی شکل گیری این همکاری برای ما توضیح دهید؟ چرا The Frame را انتخاب کردید؟ از دیدگاه شما، مزایای فروشگاه هنر سامسونگ چیست؟
نمایشگاه های هنری به صورت آنلاین و آفلاین ادامه خواهند داشت. متاوره در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی ما است، اما جایگزینی برای زندگی “واقعی” نیست. بنابراین تجربه فیزیکی بازدیدکننده در موزه همیشه مهم باقی خواهد ماند.
▲ بوسه (عاشقان) (1908-1909) اثر گوستاو کلیمت
آثار هنری مجموعه Belvedere در فروشگاه هنر سامسونگ بارها در ماه مشاهده می شود. من مطمئن هستم که بینندگان آگاهانه یا ناخودآگاه تحت تأثیر آثار هنری هستند.
▲ کلکسیونر چوب براش در جنگل های وین (1855) اثر فردیناند گئورگ والدمولر
Belvedere آرزو دارد یکی از معتبرترین مؤسسات فرهنگی در دنیای دیجیتال باشد و از این طریق مخاطبان جدیدی را جذب کند. امروزه حدود نیمی از مجموعه Belvedere به صورت آنلاین در دسترس است. علاقه مندان به هنر می توانند به راحتی در مورد موجودی موزه تحقیق کنند و در 900 سال تاریخ هنر، از قرون وسطی تا به امروز بگردند. با این حال، من متقاعد شده ام که این تنها تمایل آنها را برای بازدید حضوری از وین و Belvedere افزایش می دهد.
س: آینده نمایشگاه ها و موزه های هنری را چگونه تصور می کنید؟
من فکر می کنم این فناوری قطعاً علاقه به هنر را برمی انگیزد و تجربه قدردانی از قطعه اصلی را افزایش می دهد. صاحبان و بینندگان تصویر دیجیتال می توانند ارتباط شخصی با اثر هنری اصلی ایجاد کنند.
وظیفه ما تعیین مسیر برای The Belvedere است که یکی از قدیمی ترین موزه های جهان و ویترینی برای هنر معاصر است. در این کار، ما با چالش حفظ گذشته و همچنین آیندهنگر بودن و ایجاد زمینههای جدید روبرو هستیم، و این چیزی است که کار ما را بسیار هیجانانگیز میکند.
س: فناوری همچنین هنر را برای مجموعه داران راحت تر و در دسترس تر می کند. در طول این سال ها چگونه این نمایش را دیده اید؟