جدا از ساختن ساده محصولات سامسونگ در بازی، این محصولات مجازی و قابل شخصی سازی را می توان برای اهدافی متفاوت با کاربرد مورد نظرشان مورد استفاده قرار داد و تجربه برند منحصر به فردی را برای کاربران فراهم کرد.
محیط Space Tycoon مکانی پیشرفته در آینده روشن است که منحصر به فرد و سرشار از منابع است و بیگانگان را قادر می سازد تا در مورد محصولات جدید تحقیق کنند. برخلاف تصویر وسیع و بی صدا از فضا که اغلب تصور می شود، رنگ های شاد Space Tycoon توجه کاربران را به خود جلب می کند. به منظور ایجاد یک محیط چشم نواز در این فضای مجازی، طراحان نیاز داشتند تا با دقت به جزئیات فکر کنند تا مفهوم این دنیای جدید را خلق کنند.
▲ محصولات سامسونگ را به روشی جدید در Samsung Space Tycoon تجربه کنید.
لی ادامه داد: «ما میخواستیم با اجازه دادن به جوانان با این برند آشنا شوند و مهمتر از آن لذت ببرند و برند را تجربه کنند.» ما به دنبال پلتفرمی بودیم که کاربران بتوانند مستقیماً چیزهایی را تجربه کنند، نه فضایی که بتوانیم محصولات خود را تبلیغ کنیم. ما به این نتیجه رسیده ایم که پلتفرم متاورس به نام Roblox که بیشترین کاربران جهانی را دارد، مناسب ترین است.
گوشیهای هوشمند بهعنوان اسکوتر و جاروبرقیها بهعنوان هاوربرد: تخیل در غول فضایی سامسونگ به واقعیت تبدیل میشود
در Space Tycoon، محیط پر از رنگ هایی است که به طور طبیعی در زمین دیده نمی شوند. طراح Jaeik Lee گفت که فضای مجازی و محیط را با دقت طراحی کرده است. ما عناصر آشنا مانند حوضچهها، گیاهان و صخرهها را حفظ کردیم تا به کاربران اطلاع دهیم که اینها در واقع عناصر طبیعت هستند، اما همچنین سعی کردیم با افزودن نوعی مصنوعی در بافت و رنگ، حال و هوای ناآشنا ایجاد کنیم. لی به عنوان مثال، ما بیابان را به جای رنگ شنی صورتی کردیم و جنگل را بیشتر به رنگ یشمی تبدیل کردیم. ما همچنین کاکتوسهای فلزی و همچنین قارچها و گیاهانی را ایجاد کردیم که نورهای نئونی ساطع میکنند.»
در Space Tycoon، عناصر سرگرم کننده و منحصر به فرد نیز وجود دارد. چوی در مورد خط داستانی Space Tycoon گفت: «وقتی بیگانگان به طور تصادفی روی زمین فرود آمدند، عاشق لیموناد شدند، بنابراین آن را در راه بازگشت به خانه به فضا با خود بردند. او افزود: “شما می توانید ویژگی هایی را پیدا کنید که عشق بیگانگان به لیموناد را در دنیای سرمایه دار فضایی نشان می دهد.” طراح Jaeik Lee نیز نکته مفیدی در مورد لیموناد ارائه کرد. لی گفت: “شما می توانید محصولات سامسونگ را با بیگانگان بسازید.” فراموش نکنید که برای به دست آوردن قلب آنها در منطقه لیموناد توقف کنید.
Jaeik Lee گفت: “هدف اول این بود که کاربران احساس کنند که این سیاره متفاوت از زمین است، و سپس ما بر روی طراحی یک محیط خارق العاده تمرکز کردیم که توجه کاربران را به خود جلب کند.”
در Space Tycoon، گوشی هوشمند تاشو Galaxy Z Flip سامسونگ می تواند یک اسکوتر یا یک کیف باشد، Sero TV به هلیکوپتر تک نفره و جاروبرقی ربات Jet Bot تبدیل به هاوربرد می شود. Jaeik Lee گفت: “با استفاده از تخیل خود، ما عمداً ویژگی های خاص واقعی محصولات سامسونگ را حذف کردیم و به آنها عملکردهای جدیدی دادیم تا این محصولات به روش های کاملاً متفاوتی در متاورس استفاده شوند.” لی افزود: «ما فکر میکردیم که این رویکرد جدید و خلاقانه به ژنرال Z کمک میکند تا سامسونگ را بهعنوان یک برند سبک زندگی دوستانه و مبتکر بداند، نه اینکه سامسونگ را بهعنوان یک شرکت گوشیهای هوشمند و لوازم خانگی ببیند.»
ایده این فضا از جوک «سامسونگ باید یک بیگانه استخدام کرده باشد» گرفته شد، شوخی که مردم هر زمان که سامسونگ محصولی نوآورانه عرضه می کند، انجام می دهند. طراحان دنیایی را تصور میکردند که در آن «بیگانگان سامسونگ» جهانی ایجاد میکردند که آنها نیز در آن زندگی میکردند. این جهان محیطی پیشرفته با منابع فراوانی خواهد بود، جایی در آیندهای روشن که به بیگانگان امکان تحقیق و ایجاد محصولات جدید را میداد. در Space Tycoon، مصرفکنندگان جوان، از جمله Generation (Gen) Z، میتوانند به طور طبیعی با برند سامسونگ تعامل داشته باشند و از تجربیات شخصیسازیشدهتری در داخل متاورس لذت ببرند.
▲ دنیایی روشن و رنگارنگ در انتظار شما در Space Tycoon است.
هنگام توضیح پیشینه نحوه استفاده از محصولات سامسونگ در بازی، طراح شین بر اهمیت ارائه یک تجربه سرگرم کننده برای کاربران جوان تاکید کرد. شین، طراح بصری گفت: «ما با استفاده از ویژگیهای متاورس، به جای ارائه اطلاعات فنی کسلکننده درباره عملکرد محصول، مانند ظرفیت باتری و وضوح دوربین، سرگرمی Gen Z را در هنگام تعامل با برند و محصولات سامسونگ در اولویت قرار دادیم.» تعامل و رابط کاربری گرافیکی مفهومی بصری (GUI) برای Space Tycoon.
Soojung Lee، طراح کارگردان این پروژه گفت: “ما این پروژه را با این امید آغاز کردیم که نسل های جوان در سراسر جهان به سامسونگ نزدیک تر شوند.”
مدت کوتاهی پس از راه اندازی Space Tycoon، کاربران زیادی به فضای مجازی هجوم آوردند. سوجونگ لی گفت: «فقط چند روز پس از راه اندازی این سرویس، تعداد بازدیدها از 5.9 میلیون فراتر رفت. کاربران Roblox به طور متوسط حدود 5 دقیقه بازی می کنند، اما قبلاً کاربران سنگینی بودند که بیش از 3 ساعت در بازی بودند. طراح لی همچنین برنامه های سامسونگ برای گسترش محتوای درون بازی در آینده را توضیح داد. لی گفت: در حال حاضر حدود 20 محصول سامسونگ به عنوان آیتم های درون بازی در دسترس هستند و این محصولات در رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شوند. ما قصد داریم به گسترش محتوای درون بازی ادامه دهیم تا کاربران بتوانند برای مدت طولانی تری از Space Tycoon لذت ببرند.
▲ Jaeik Lee (سمت چپ)، طراح و رهبر پروژه Space Tycoon، و Doeun Shin، طراح رابط کاربری گرافیکی
چوی گفت: «زمانی که در طول دوره توسعه یک نظرسنجی از کاربران انجام دادیم، یک کودک از ایالات متحده اظهار داشت که او دنیای جدیدی را از طریق سرمایهدار فضایی تجربه کرده است. شنیدن آن بسیار تاثیرگذار و هیجانانگیز بود و احساس وظیفه قویتری در من ایجاد کرد. همچنین، Space Tycoon بر روی بیلبوردهایی در میدان تایم در ایالات متحده و در پیکادیلی سیرک در بریتانیا تبلیغ میشود، بنابراین ما مفتخریم که طرحی که توسعه دادهایم در صحنه جهانی عرضه شده است. مایلیم به تولید محتوای مختلف در کره و همکاری برای ایجاد تجربیات دلپذیر برای کاربران ادامه دهیم.»
در دنیای متاورز، سیاره ای مرموز وجود دارد که شما را پر از شگفتی می کند و باعث می شود احساس کنید در یک فیلم علمی تخیلی هستید. در این سیاره بیگانگانی زندگی می کنند که عاشق آبلیمو هستند. این بیگانگان در ایستگاه سامسونگ کار می کنند و در مورد محصولات جدید سامسونگ الکترونیکس تحقیق می کنند. این دنیای جادویی در قلمرو Space Tycoon وجود دارد. سامسونگ شما را به تجربه دنیای عجیب و غریب و خارق العاده بیگانگان سامسونگ دعوت می کند.
▲ Samsung Space Tycoon توسط سامسونگ در Roblox منتشر شد
▲ طرح مفهومی سرمایه دار فضایی
▲ (از سمت چپ) Soojung Lee، Doeun Shin، Yeonee Choi و Jaeik Lee: طراحان مرکز طراحی شرکتی سامسونگ که در پروژه Space Tycoon شرکت کردند.
▲ Yeonee Choi (سمت چپ)، طراح رابط کاربری Space Tycoon، و Soojung Lee، طراح و مدیر کل پروژه
هنگامی که Gen Z سامسونگ را در سرمایهگذاری فضایی تجربه کرد، سامسونگ برنامههای آیندهای برای ادامه ارتباط با کاربران از طریق متاورس دارد.
سرمایهدار فضایی سامسونگ به عنوان زمین بازی برای نسلهای آینده خدمت خواهد کرد
شین گفت: به جای استفاده از یک تصویر تاریک و جدی از فضا، ما می خواستیم مکانی مرموز ایجاد کنیم که هم روشن و هم شاد باشد. «در عین حال، ما میخواستیم هنگام کار بر روی مفهوم طراحی، آینده پیشرفتهتری را نشان دهیم، بنابراین به تصاویر علمی تخیلی که توسط بچههای جوان کشیده شدهاند اشاره کردیم. ما از مفهوم Atompunk نیز الهام گرفتیم، که نشان داد مردم در دهه 1960 چگونه آینده را تصور می کردند. این یک مکان آرمانشهری پر از ساختمانهای بزرگ، سفینههای فضایی رنگارنگ است و در هماهنگی با طبیعت زیبا زندگی میکند. این مفهوم غیرواقعی است و در عین حال پر از عناصری است که تخیل را جرقه میزند.»
Space Tycoon دنیای واقعیت مجازی سامسونگ است که با تمرکز بر ترجیحات و سبک زندگی مصرف کنندگان آینده، تجربه های تجاری جدید و کاربر محور را ایجاد می کند. از طریق این جهان، سامسونگ به ارائه تجربیات نوآورانهتر ادامه میدهد که هم چشمها و هم قلب کاربران را تسخیر میکند.
تجارب منحصر به فرد ارائه شده توسط کائنات در مجموعه ای از رنگ ها
هنگام ورود به Space Tycoon، بازی با یک کار داستانی شروع می شود که از کاربر می خواهد یک محصول مجازی با بیگانگان سامسونگ بسازد. کاربران می توانند مواد معدنی را برای ساخت و تولید محصولات سامسونگ در آزمایشگاه استخراج کنند. با محصولاتی که ساخته اند، کاربران می توانند سکه هایی را جمع آوری کنند که می توان از آنها برای خرید گوشی های هوشمند، جاروبرقی و سایر محصولات استفاده کرد. علاوه بر این، کاربران می توانند انواع آیتم های آواتار را برای شخصی سازی شخصیت های خود خریداری کنند و همچنین رویدادها و سرگرمی های مختلفی در این فضا وجود دارد.
دلیل اینکه Space Tycoon به عنوان یک بازی شبیه سازی مدیریت ساخته شد، تمرکز بازی بر روی تجربه کاربری است. ما به جای داشتن یک نام تجاری به سادگی تجربیات منفعلانه را ارائه میکنیم، ما میخواستیم تجربهای فعالتر ارائه دهیم که در آن مصرفکنندگان بتوانند محصولات خود را در دنیای فراتر بسازند و از تجربیات واقعی فراتر بروند. برای انجام این کار، این سبک برای Space Tycoon بهترین بود.» چوی، طراح رابط کاربری و سناریوهای بازی توضیح داد.
▲ (از سمت چپ) Soojung Lee، Doeun Shin، Yeonee Choi و Jaeik Lee: طراحان مرکز طراحی شرکتی سامسونگ، که در پروژه سرمایهدار فضایی سامسونگ شرکت کردند.
این جهان Samsung Space Tycoon نام دارد، یک فضای مجازی آزمایشی که سامسونگ اخیراً روی پلتفرم محبوب متاورس، Roblox راه اندازی کرده است. Space Tycoon یک فضای مجازی است که در آن کاربران می توانند محصولات واقعی سامسونگ را خودشان در metaverse بسازند و سفارشی کنند.
▲ دنیای جدید و مرموز را در Samsung Space Tycoon کاوش کنید.
از ساخت لوازم خانگی تا تزئین آزمایشگاه خود با بیگانگان: چگونه سامسونگ را در غول فضایی تجربه کنیم
به منظور اطلاع از داستان کامل توسعه این فضای مجازی در Roblox، اتاق خبر سامسونگ با Soojung Lee، Jaeik Lee، Yeonee Choi و Doeun Shin، طراحان مرکز طراحی شرکتی سامسونگ که پروژه Space Tycoon را رهبری می کردند، ملاقات کرد.