▲ محتوای نمایشی Galaxy Unpacked 2023 با مشارکت Epic Games ایجاد شد. در مقایسه با روش رندر شطرنجی قبلی (راست)، روش Ray Tracing (سمت چپ) گرافیک های واقعی تری را شبیه سازی می کند.
سری گلکسی اس 23، گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ الکترونیکس که در 1 فوریه رونمایی شد، دارای بهترین و قوی ترین پردازنده گرافیکی است که عملکرد را تا 41 درصد نسبت به نسخه قبلی افزایش می دهد و Ray Tracing که نور واقعی را برای بازی های موبایلی به ارمغان می آورد. ، مورد توجه گیمرها در سراسر جهان قرار گرفته است.
پارک میگوید: «بازیهای موبایلی که از Ray Tracing پشتیبانی میکنند هنوز در بازار موجود نیستند، اما اگر شرکت بازیسازی وجود داشته باشد که به فناوری جدید GPU موبایل علاقه نشان دهد، بیش از حد مورد استقبال قرار خواهد گرفت. هنگامی که از پارک در مورد آینده عملکرد بازی های تلفن همراه پرسیده شد، پاسخ داد که آنها “بسیار سخت کار می کنند تا فناوری Ray Tracing را برای بازی های موبایل بیشتری اعمال کنند.”
پارک همچنین قسمتی از زمانی که روی توسعه محصول گلکسی اس 7 کار می کرد به اشتراک گذاشت.
کیم میگوید: «ردیابی پرتو یک شبیهسازی پیچیده است که نحوه دریافت اشعه نور را پس از انعکاس، شکست یا انکسار توسط یک جسم، ردیابی میکند.» “این بسیار شبیه به نحوه پردازش نور است.”
▲ جونگ وو کیم از گروه تحقیق و توسعه پلتفرم سیستم کسب و کار MX سامسونگ الکترونیکس
▲ فناوری Ray Tracing که تجربه ای همهجانبه از بازی های موبایلی را در سری Galaxy S23 ایجاد می کند، در Galaxy Unpacked 2023 معرفی شد.
▲ فناوری Ray Tracing در Galaxy S23
▲ نمایش محتوا توسط Samsung Electronics توسعه یافته است. در مقایسه با روش قبلی رندر شطرنجی (در زیر)، فناوری Ray Tracing (بالا) امکان گرافیک واقعی تری را با Dynamic Shadow فراهم می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری Ray Tracing در سری Galaxy S23، ویدیوی زیر را تماشا کنید.
▲ (از سمت چپ) جونگ وو کیم و جونیونگ پارک از گروه تحقیق و توسعه سیستم پلتفرم سیستم MX Business Samsung Electronics با Galaxy S23 که Ray Tracing را به بازی های تلفن همراه معرفی می کند، ژست گرفته اند.
پارک گفت: «به یاد دارم که یک نمایش محتوا را در دفتر مرکزی Epic Games در کارولینای شمالی در ایالات متحده ایجاد کردم. ما با موفقیت یک بازی دمو را ارائه کردیم که در آن یک شخصیت مرغ با استفاده از Vulkan API برای اولین بار ظاهر شد. به محض اینکه شخصیت مرغ پس از رفع خطا برای اولین بار ظاهر شد، همه از Epic Games، SRUKR و همکاران تیم R&D MX همه تشویق کردند. سپس، همه با یک مهمانی شام جشن گرفتیم، جایی که همه ما مرغ سوخاری خوردیم.» پارک از همکارانش که برای رسیدن به این موفقیت با آنها سخت کار کرده بود تشکر کرد.
همانطور که محبوبیت گوشی های هوشمند افزایش یافته است، محبوبیت بازی های موبایل در بازار اصلی بازی نیز افزایش یافته است. امروزه، بیشتر و بیشتر مصرفکنندگان میخواهند بازیهای رایانهای و کنسولی خود را با گرافیک درخشان در دستگاههای تلفن همراه خود تجربه کنند و انتظارات را برای عملکرد بازیهای گوشیهای هوشمند افزایش دهند.
توسعه دهندگان با موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ اوکراین (SRUKR) و شرکت های شریک مختلف، از جمله Epic Games، توسعه دهنده Unreal Engine، برای تهیه بهترین گرافیک همکاری کردند.
توسعه دهندگان Ray Tracing در گفتگو با طرفدارانی که مشتاقانه منتظر عملکرد گیمینگ پرچمدار جدید گلکسی هستند، گفتند: «مطمئناً می توانید انتظار یک تجربه بازی چشم نواز را داشته باشید. توسعه دهندگان همچنین برنامه های خود را برای استفاده گسترده از این فناوری، از سری Galaxy S23 به اشتراک گذاشتند.
Jungwoo Kim از گروه توسعه پلتفرم سیستم، که توسعه GPU را برای سری گلکسی S23 مدیریت می کرد، فناوری Ray Tracing را به عنوان “روش گرافیکی نهایی رندر” توصیف کرد.
«تکنولوژی Ray Tracing اکنون تازه شروع به استفاده از موبایل کرده است. کیم گفت: از آنجایی که سامسونگ برای مدت طولانی در حال تحقیق و آماده سازی این فناوری بوده است، شرکت ما این صنعت را رهبری خواهد کرد و به سرعت این فناوری را گسترش خواهد داد. “هدف بعدی ما یافتن روش بهینه برای اعمال Ray Tracing در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه و ارائه یک تجربه بازی عالی به کاربران است.”
سری گلکسی اس 23 الگوی جدیدی را برای بازی های موبایلی باز می کند
کیم توضیح داد که محتوای نمایشی معرفی شده در Galaxy Unpacked 2023 یک تلاش تیمی بوده است. کیم گفت: “این منطقه ای است که ما با همکاری یک توسعه دهنده موتور بازی و توسعه دهندگان بازی روی آن کار کرده ایم.” ما به تلاش های مختلفی برای رندرینگ کارآمد ادامه دادیم. در نتیجه، ما توانستیم با کاهش تعداد محاسبات و در عین حال حفظ همان سطح کیفیت، بر چالش ها غلبه کنیم.
Ray Tracing جدیدترین روش رندرینگ است که جلوه های گرافیکی را در زمان واقعی با ردیابی پرتوهای نور نشان می دهد. پردازنده گرافیکی سری گلکسی اس 23 مجهز به سختافزار ویژه برای تسریع این شبیهسازیهای ردیابی پرتوی مشابه یک پردازنده گرافیکی رومیزی است و سایهها و بازتابهای نور را در بازیهای موبایل به شیوهای بسیار واقعیتر نشان میدهد.
بنابراین آینده ای که در آن فناوری Ray Tracing تجاری می شود چگونه است؟ پارک گفت: «از این به بعد، من انتظار دارم خط تولید و مصرف محتوای گرافیکی به گونهای تغییر کند که با Ray Tracing هماهنگ باشد. در این فرآیند، ما انتظار داریم که دستگاههای تلفن همراه با قابلیت حمل و سختافزار با عملکرد بالا همتراز با کنسولها به تغییرات کمک کنند.»
از سال 2010، سامسونگ بر روی شکستن موانع بین کنسول، دسکتاپ و موبایل با گسترش عملکرد و دامنه API گرافیکی خود (رابط برنامه نویسی برنامه) تمرکز کرده است. سامسونگ با مشارکت با بازیگران اصلی صنعت، راه را در استانداردسازی آخرین فناوری خود به عنوان API مشترک پیشرو کرده است. با انجام این کار، شرکت های بیشتری می توانند به راحتی آخرین فناوری را در بازی های بیشتری به کار ببرند و اکوسیستم مربوطه خود را گسترش دهند.
اتاق خبر سامسونگ با توسعه دهندگان Ray Tracing، که اخیراً با سری گلکسی S23 معرفی شده است، به گفتگو نشست تا داستانی را که در پس این تیم قرار دارد، چگونه تجربه بازی های موبایلی را ارتقا داده است، درک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکی از بزرگترین جهش های گرافیکی بازی گوشی های هوشمند در سال های اخیر، ادامه مطلب را بخوانید.
▲ جونیونگ پارک از گروه تحقیق و توسعه پلتفرم سیستم در کسب و کار MX سامسونگ الکترونیکس
چشم انداز بلندمدت توسعه دهندگان این است که در آینده تجربیات بازی های موبایلی را با گرافیک واقعی تر ارائه دهند.
مطابق با روند رو به رشد اخیر در بازیهای چند پلتفرمی، سامسونگ به سرعت فناوری GPU دسکتاپ را در GPU تلفن همراه خود اعمال کرد. پارک گفت: “با همکاری نزدیک با فروشندگان AP، ما به بهبود عملکرد جدیدترین GPU موبایل برای محصولات شاخص ادامه دادیم.” او با تشریح تلاشهای پیشگیرانه تیمش گفت: «با افزایش تقاضای مصرفکنندگان برای مطابقت با کیفیت گرافیکی دستگاههای تلفن همراه خود با کیفیت کنسولها، ما از دو سال پیش در حال آمادهسازی برای ارائه فناوری Ray Tracing در موتورهای بازیهای موبایل هستیم». رهبری این نوآوری موبایل
کیم گفت: «در سال 2016، ما API گرافیکی نسل بعدی به نام Vulkan را که توسط گروه Khronos منتشر شد، استاندارد کردیم و موفق شدیم از طریق Galaxy S7 تجاری سازی کنیم. اما، ما از سال 2015، قبل از ادغام Vulkan در دستگاه های گلکسی، روی توسعه پیشرفته GPU با شرکای مانند Epic Games و Unity برای بهینه سازی عملکرد بازی های اندروید کار می کنیم. کد بهینهسازی که با همکاری مشترک به دست آوردیم ابتدا در اختیار توسعهدهندگان بازی قرار گرفت و مورد موفقیتآمیز Vulkan و بهینهسازی موتور بود. این دستاورد در کنفرانس های مختلف توسعه دهندگان ارائه شد.
پر کردن شکاف بین گرافیک دسکتاپ و موبایل با سری Galaxy S23
Ray Tracing: سطح تجربه بازی خود را با Tگرافیک rue-to-Life
▲ (از سمت چپ) Jungwoo Kim و Joonyong Park، توسعه دهندگان فناوری Ray Tracing از گروه تحقیق و توسعه سیستم پلتفرم شرکت MX Business Samsung Electronics
عملکرد تلفن همراه با همکاری چند نفره
Joonyong Park، که پشتیبانی فنی GPU و همکاری داخلی و خارجی را برای این محصول جدید مدیریت میکند، گفت: «تکنیک شطرنجیسازی قبلی محدود است که منجر به عبارات نادرست و نادرست میشود. به عنوان مثال، وقتی نوبت به افکت سایه میرسد، روش قبلی برای نمایش یک شی در یک صحنه برای ایجاد یک نقشه سایه از قبل و تنظیم مجدد آن روی شی مورد استفاده قرار میگرفت. از سوی دیگر، Ray Tracing اثر واقعی نحوه شکلگیری سایهها را شبیهسازی میکند که بهطور دقیق و واقعی روی صفحه ظاهر میشود – بنابراین کاربران میتوانند از گرافیک طبیعیتری لذت ببرند.