داستان های پشت سر نوح کالیناکار
من نسبتاً زود فناوری دیجیتال را پذیرفتم و در سال 1998 شروع به ارسال آثارم در اینترنت کردم. ایده دسترسی هر کسی در هر کجای دنیا به هنر من چیزی است که من همیشه دوست داشتم. افرادی که به طور بالقوه نامحدود در معرض کار من قرار می گیرند همیشه برای من مهم بوده است.
▲ Lumberland / 20150923 (2015)

س: دیگران کار شما را بهعنوان «تسخیر گذشت زمان» توصیف کردهاند که عمدتاً به دلیل شهرت شماست هر روز پروژه ای که به مدت 20 سال هر روز چهره شما را ثبت می کرد. کار خودتان را چگونه توصیف می کنید؟
س: چگونه آیا نمایش دیجیتالی هنر خود را، مانند روی قاب، با رسانه های سنتی تر مانند چاپ یا نمایشگاه مقایسه می کنید؟
س: آیا با ادغام روزافزون فناوری در دنیای هنر، تغییری در نحوه خلق هنر شما ایجاد شده است؟ آیا متوجه تغییری در نحوه مصرف مردم از هنر شما شده اید؟
اول، من توصیه می کنم بدون عنوان “مورب” (2015)، که یک درخت افتاده است که در جنگل های مه آلود اسیر شده است. من بین سال های 2014 تا 2017 عکس های متعددی از این صحنه گرفته بودم تا زمانی که درخت خشکیده سقوط کرد. چیزی در مورد این عکس وجود دارد که به ویژه در The Frame به خوبی کار می کند. تقریباً سه بعدی به نظر می رسد. اطلاعات بیشتر در مورد این سریال را می توانید اینجا بخوانید.
این باعث شده است که هنر من توسط مردم در سراسر جهان مصرف شود. برخی از کسانی که هنر من را از طریق فروشگاه هنر کشف کرده اند، حتی در مورد جمع آوری چاپ های فیزیکی و برخی از کتاب های من پرس و جو کرده اند.
فناوری با دنیای هنر غریبه نیست و مردم همچنان هر روز راه های جدیدی برای استفاده از فناوری در هنر پیدا می کنند. به عنوان مثال، فروشگاه هنر سامسونگ با گالریها، موزهها، هنرمندان مستقل و مجموعههای هنرمندان همکاری میکند تا تجربههای هنری دیجیتالی منحصربهفردی را برای کاربران The Frame با نمایشگر درخشان و مات به ارمغان بیاورد. یکی از این شرکا، نوح کالینا، عکاسی است که متوجه میشود فناوریهایی مانند فروشگاه هنر میتواند به ارتباط هنرمندان با مخاطبانشان به روشهای جدید و غیرقابل تصور کمک کند.
▲ بدون عنوان “مسیر” (2018)
را لومبرلند (2015) کاملاً باورنکردنی در The Frame و اولین عکسی است که در خودم ساخته ام لومبرلند سلسله. سریال لومبرلند یک پروژه مبتنی بر زمان است که یک درخت گردوی سیاه را در طول فصول مستند می کند. من در طول هشت سال گذشته بیش از 70 عکس از این منظره گرفته ام.
س: اکنون الهامات خلاقانه را از کجا پیدا می کنید؟
من همیشه به گذر زمان علاقه مند بوده ام. در طول سال ها، بسیاری از کارهای من از نظر مفهومی با آن موضوع مرتبط بوده است. من دوست دارم مشاهده کنم که چگونه افراد و مکان ها به طور ماهرانه در طول زمان تغییر می کنند، که در تعدادی از سریال های من دیده می شود هر روز به لومبرلند به رودخانه. من کارم را ظریف، آرام، آهسته و زیبا اما با کمی طنز توصیف می کنم!
فروشگاه هنر سامسونگ نوح کالینا ایکس
▲ Redbud / 20140518 (2014)
آینده هنر دیجیتال
در دبیرستان، اشتیاق به عکاسی پیدا کردم و به مدرسه هنرهای تجسمی در شهر نیویورک رفتم، جایی که مدرک کارشناسی خود را در زمینه عکاسی دریافت کردم. پس از کالج، به عنوان یک عکاس سرمقاله و تجاری آزاد کار کردم و برای مجلات و شرکت های مختلف از پرتره ها، مناظر و فضای داخلی معماری عکاسی کردم. با قرار گرفتن در معرض افراد و مکانهای مختلف، پروژههای شخصی من تحت تأثیر قرار گرفتند و کارهای تجاریام به من این امکان را داد که هنر خودم را دنبال کنم.


▲ بدون عنوان “مورب” (2015)

▲ رودخانه / 20220107 (2022)

ما مطمئناً شاهد عکاسی تجاری تأثیرگذار با هوش مصنوعی خواهیم بود، و فکر میکنم بسیاری از انواع عکسهایی که قبلاً برای آنها سفارش داده شده بودم، دیگر وجود نخواهند داشت. با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی را می توان برای بهبود عکس ها و تسهیل فرآیند ویرایش استفاده کرد، و من علاقه مندم که چگونه می توانم آن فناوری را در پروژه های خود به کار ببرم.
س: کدام یک از آثارتان را برای نمایش در The Frame به مصرف کنندگان توصیه می کنید؟
▲ بدون عنوان “رودخانه” (2013)
▲ نوح کالینا

من هنوز هم برای کشف کارهای جدید و الهام گرفتن به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی روی میآورم. من دوست دارم ببینم دوستان و هنرمندان همکارم روی چه چیزهایی کار می کنند، بنابراین تمایل دارم برای الهام گرفتن از آن وب سایت ها به صورت روزانه بازدید کنم. فیلم ها منبع دیگری برای پروژه های آینده من هستند و من حداقل چهار یا پنج فیلم در هفته می بینم. من درایوهای طولانی میروم و به موسیقی گوش میدهم، زیرا میتوانم در آنجا به ایدههای جدید فکر کنم و مفهومسازی کنم. من همچنین دائماً مجموعه کتاب های هنری خود را ورق می زنم تا منابع مبهم بیشتری را کشف کنم.

تغییرات در فناوری مانیتورها و نمایشگرها مطمئناً بر نحوه در نظر گرفتن و ساخت ترکیباتم تأثیر گذاشته است. اما در واقعیت، من یک متخصص عکاسی هستم و عموماً کارم را با یک چاپ فیزیکی در ذهن انجام میدهم و در عین حال درک میکنم که کار من ممکن است در درجه اول روی صفحههای بزرگ و کوچک مصرف شود.
س: چه چیزی شما را به سمت یک هنرمند، به ویژه به عنوان یک عکاس جذب کرد؟
من بدون عنوان “مسیر” (2018) همچنین به دلیل رمز و راز آن، در The Frame فوق العاده به نظر می رسد. این یک منظره سورئال از شاخه ای است که در چراغ های LED پیچیده شده است که در کنار یک دیوار سنگی به ظاهر بی پایان قرار گرفته است. این از یک سری آثار است که من عناصر الکترونیکی را در منظره وارد می کنم.
س: همکاری فروشگاه هنر با سامسونگ چه تأثیری بر حرفه شما داشته است؟
مقایسه کردن آن دشوار است زیرا نمایشگرهای دیجیتال آشکارا بسیار متفاوت از چاپ های سنتی هستند. از بسیاری جهات، نمایشگرهای دیجیتالی مانند The Frame، به ویژه برای آثار بومی اکوسیستم دیجیتال، مانند هنر دیجیتال، عکاسی و ویدئو، بهتر هستند. نمایشگر مات در The Frame و نور پسزمینه میتواند آثار هنری خاصی را به شکلی واقعاً سورئال و تقریباً سهبعدی ارائه کند، کاری که چاپ سنتی به خوبی انجام نمیدهد. یکی از بزرگترین مزیت های نمایشگر دیجیتال، امکان تغییر کار در طول زمان و نمایش انواع مدیوم ها است. استفاده از فضایی که یک تلویزیون در زمانی که از آن استفاده نمی شود برای نمایش آثار هنری استفاده کنید نیز از مزایای نمایشگرهای دیجیتال است.
برای کشف بیشتر آثار هنری نوح کالینا، به فروشگاه هنر سامسونگ در قاب بروید.
[ad_2]
منبع
س: داستان شراکت شما با فروشگاه هنر چیست؟
اتاق خبر سامسونگ با نوح، که کارش عمدتاً بر گذر زمان تمرکز دارد، گفتوگو کرد که چگونه کارش در طول سالها تغییر کرده است و آینده فناوری صفحهنمایش چه چیزی در انتظارش است.
یکی از دوستان من، کودی کاب، که کارهایش را بسیار تحسین می کنم، قطعاتی در فروشگاه هنر داشت. وقتی برای اولین بار کار او را در آنجا دیدم، شیفته ظاهر آن در The Frame شدم. این واقعا یک تجربه تماشای باورنکردنی است. مدت کوتاهی پس از آن، از من خواسته شد که در آن شرکت کنم و بلافاصله پاسخ مثبت دادم.