[ad_1]
درآمد سه ماهه KRW 75.8 تریلیون ، سود عملیاتی در KRW 6.5 تریلیون
شرکت برای تمرکز بر استفاده از نمونه کارها متنوع تجاری در ترکیب با پیشرفت تکنولوژیکی برای هدایت مرحله جدیدی از رشد
سامسونگ الکترونیک امروز نتایج مالی را برای سه ماهه چهارم و سال مالی 2024 گزارش داد.
این شرکت 75.8 تریلیون KRW را در درآمد تلفیقی و 6.5 تریلیون KRW در سود عملیاتی در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2024 منتشر کرد. برای سال کامل ، 300.9 تریلیون درآمدهای سالانه و 32.7 تریلیون KRW را در سود عملیاتی گزارش داد.
اگرچه درآمد سه ماهه چهارم و سود عملیاتی بر اساس یک چهارم چهارم (QOQ) کاهش یافته است ، اما درآمد سالانه به رکورد دوم رسید ، اما فقط در سال 2022 پیشی گرفت. در همین حال ، سود عملیاتی به دلیل بازار نرم 2.7 تریلیون QOQ بود شرایط به ویژه برای محصولات IT و افزایش هزینه ها از جمله تحقیق و توسعه.
در سه ماهه اول سال 2025 ، در حالی که بهبود درآمد کلی ممکن است به دلیل ضعف در تجارت نیمه هادی ها محدود باشد ، این شرکت قصد دارد از طریق افزایش فروش تلفن های هوشمند با تجربیات متمایز AI و همچنین محصولات برتر در تجربه دستگاه ، رشد را دنبال کند. تقسیم
برای سال 2025 به طور کلی ، این شرکت در نظر دارد مزایای فن آوری و محصول را در هوش مصنوعی ارتقا دهد ، همچنان به تقاضای آینده برای محصولات با ارزش بالا برآورده می شود و رشد فروش را در بخش های حق بیمه هدایت می کند.
با توجه به شرایط بازار در بخش 1 ساعت برای بخش Solutions Solutions (DS) ، این شرکت بر تضمین رهبری فناوری برای رشد میانه تا بلند مدت تمرکز خواهد کرد. Samsung Display Corporation (SDC) با افزایش رقابت با محصول به دنبال تقویت موقعیت پیشرو خود در محصولات سطح بالا خواهد بود و بخش DX بر گسترش رهبری خود در ارائه تجربیات AI در یک نمونه کارها محصولات متنوع متمرکز خواهد شد.
مخارج سرمایه این شرکت در سال 2024 به کل 53.6 تریلیون KRW رسید ، از جمله 46.3 تریلیون KRW در بخش DS و 4.8 تریلیون KRW در SDC. در سه ماهه چهارم ، تعداد کل 17.8 تریلیون KRW بود که KRW 16 تریلیون به بخش DS و KRW 1 تریلیون به SDC اختصاص داد.
نیمه هادی ها برای بهینه سازی نمونه کارها با محوریت گره های پیشرفته
بخش DS 30.1 تریلیون KRW را در درآمد تلفیقی و 2.9 تریلیون KRW در سود عملیاتی در سه ماهه چهارم سال 2024 منتشر کرد.
تجارت حافظه به دلیل افزایش فروش حافظه باند بالا (HBM) و DDR5 با چگالی بالا برای سرورها ، به درآمد رکورد بالا در سه ماهه چهارم رسیده است که از قیمت متوسط فروش درام بالاتر (ASP) حمایت می شود. با این حال ، سود عملیاتی در مقایسه با سه ماهه قبلی به دلیل افزایش هزینه های تحقیق و توسعه برای تأمین رهبری فناوری آینده و همچنین هزینه های اولیه رمپ برای تأمین ظرفیت تولید برای گره های برش ، اندکی کاهش یافته است.
در سه ماهه اول سال 2025با در میان عدم قطعیت های مداوم در تقاضا ، تجارت حافظه با تسریع در مهاجرت به گره های برش برای پاسخ به تقاضا برای محصولات با کارایی بالا و با چگالی بالا ، نمونه کارها تجاری خود را به محصولات با ارزش بالاتر تبدیل می کند.
برای DRAM ، تجارت حافظه به دنبال افزایش سهم محموله های DDR5 و LPPDR5X با تسریع در انتقال به فرآیند نانومتر 1B (NM) است. در مورد NAND ، این تجارت ضمن افزایش فروش سرور SSD های مبتنی بر V7 QLC ، مهاجرت فناوری را از V6 به V8 اجرا می کند.
در سال 2025 ، انتظار می رود تقاضای کلی بازار حافظه از سه ماهه دوم بهبود یابد. تجارت حافظه در حال کاهش بخشی از محصولات DRAM و NAND برای تراز کردن با تقاضای بازار و تسریع در مهاجرت به گره های برش است. این تجارت همچنان با افزایش بخشی از محصولات با ارزش افزوده مانند HBM ، DDR5 ، LPDDR5X ، GDDR7 و SSD های سرور بر اساس گره های فرآیند پیشرفته ، به تقویت رقابت و بهینه سازی سهام خود و بهینه سازی نمونه کارها خود ادامه خواهد داد.
درآمد در سیستم LSI سیستم در سه ماهه به دلیل ضعف تقاضای تلفن همراه و هزینه های بالاتر تحقیق و توسعه برای پیشبرد توسعه محصول پیشرفته کاهش یافته است.
در سه ماهه اول سال 2025 ، پیش بینی می شود درآمد به دلیل تأخیر در ورود به بازار پرچمدار سیستم بر روی تراشه (SOC) ضعیف باقی بماند. با این حال ، انتظار می رود تقاضا برای محصولات اصلی مانند سنسورهای تصویر و DDI در پشت پرتاب گوشی های هوشمند پرچمدار افزایش یابد.
در سال 2025 ، سیستم LSI سیستم بر افزایش بیشتر پرچمداران SOC از طریق بهینه سازی محصول متمرکز خواهد شد. برای سنسورهای تصویر ، این تجارت به طور فعال به نیازهای با وضوح بالا پاسخ خواهد داد-مانند تله فوتو 200 مگاپیکسلی (MP) و دوربین های اصلی.
سود کلی برای تجارت ریخته گری به دلیل پایین آمدن نرخ استفاده و هزینه های بالاتر تحقیق و توسعه برای فناوری پیشرفته گره کاهش یافته است. فناوری 2NM GAA آن در حال توسعه فعال است ، با طراحی-کیت (DK) که قبلاً برای طراحی محصول به مشتریان توزیع شده است ، در حالی که فرآیند 4NM تولید محصولات HPC بر اساس بازده پایدار است.
با نگاهی به سه ماهه اول سال 2025 ، پیش بینی می شود که درآمد به دلیل لاغر بودن تقاضای موبایل و بار هزینه ثابت ناشی از نرخ استفاده کمتر ضعیف باشد. در این محیط ، تجارت ریخته گری بر پیشبرد توسعه فرآیند پیشرو و تقویت بلوغ فرآیند برای گسترش فرصت ها در برنامه های AI و HPC و تعامل مشتری برای گره های پیشرفته متمرکز خواهد شد.
در مورد سال 2025 ، این تجارت با افزایش و تثبیت فناوری 2 NM GAA ، سفارشات مشتریان اصلی را تضمین می کند ، در حالی که همزمان فن آوری 4 نانومتر را تقویت می کند تا نیازهای در حال رشد موبایل و HPC را برآورده کند.
نمایش برای تقویت رقابت محصولات در سال 2025
SDC 8.1 تریلیون KRW را در درآمد تلفیقی و 0.9 تریلیون KRW در سود عملیاتی برای سه ماهه چهارم ارسال کرد.
SDC از کاهش سود QOQ به دلیل تقاضای لاغر گوشی هوشمند و افزایش رقابت برای تجارت نمایش موبایل خبر داد و با افزایش فروش تلویزیون در پایان سال ، QOQ رشد درآمد دو رقمی را برای تجارت بزرگ به دست آورد.
در سه ماهه اول سال 2025 ، چشم انداز درآمد برای نمایشگاه نمایش موبایل محافظه کارانه است ، زیرا انتظار می رود تقاضای کلی بازار تلفن های هوشمند ضعیف باقی بماند. برای تجارت بزرگ نمایشگر ، تلویزیون هایی با کیفیت تصویر پیشرفته قرار است راه اندازی شوند ، و همچنین مانیتورهای با وضوح بالا.
در سال 2025 ، SDC قصد دارد با تقویت رقابت محصول ، رهبری خود را در بخش بالا حفظ کند. برای تجارت بزرگ نمایشگر ، SDC فروش تلویزیون ها و مانیتورهای با کارایی بالا را افزایش می دهد.
MX برای رانندگی پرچمدار-جففروش آنتیک ، رهبری را در هوش مصنوعی موبایل تقویت کنید
مشاغل موبایل (MX) و مشاغل شبکه ها 25.8 تریلیون KRW را در درآمد تلفیقی و 2.1 تریلیون KRW در سود عملیاتی برای سه ماهه چهارم ارسال کردند.
MX Business از کاهش QOQ در فروش و سود خبر داد ، تا حدودی به دلیل اثرات محو شدن مدل جدید پرچمدار. با این حال ، به طور کامل ، فروش پرچمدار شاهد رشد قوی در پشت رشد دو رقمی سری Galaxy S24 با گلکسی هوش مصنوعی بود ، با قرص ها و پوشیدنی ها نیز در هر دو ارزش و محموله افزایش می یابد.
در سه ماهه اول سال 2025 ، MX Business قصد دارد رشد فروش را بر اساس مدل های پرچمدار خود ، به ویژه سری Galaxy S25 که به تازگی راه اندازی شده است ، هدایت کند و از طریق ارتقاء تجربیات جدید هوش مصنوعی و رقابت با محصول ، به هدایت بازار تلفن های هوشمند هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.
در سال 2025 ، MX Business با ارائه تجربیات شخصی تر و متمایز هوش مصنوعی و در عین حال تقویت ترکیب تاشو برای ایجاد تقاضای مشتری جدید ، رهبری هوش مصنوعی خود را تقویت می کند. علاوه بر این ، این تجارت قصد دارد با ارائه ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی و تجربیات اکوسیستم غنی از تبلت های برتر ، نوت بوک ها ، پوشیدنی ها و دستگاه XR آینده ، فروش را گسترش دهد.
در حالی که پیش بینی می شود قیمت اجزای اصلی به دلیل پیشرفت در مشخصات سخت افزاری امسال افزایش یابد ، MX Business با هدف ادامه سودآوری با ادامه ساخت گلکسی هوش مصنوعی و گسترش فروش با محوریت محصولات پرچمدار ، هدف خود را بهبود می بخشد.
در سه ماهه چهارم ، تجارت شبکه ها از پیشرفت های قابل توجهی در درآمد و سود عملیاتی در بازارهای کلیدی خبر دادند. برای سال 2025 ، عملکرد در حال بهبود است زیرا مشاغل انتظار می رود سفارشات جدید را بدست آورند و به عنوان اپراتورهای اصلی شبکه خود را گسترش داده و اتخاذ شبکه های دسترسی مجازی و باز رادیویی (VRAN/ORAN) را افزایش می دهند.
Vision AI انتظار می رود رشد را برای نمایش بصری هدایت کند
مشاغل بصری (VD) و لوازم دیجیتال (DA) مشاغل KRW 14.4 تریلیون در درآمد تلفیقی و 0.2 تریلیون KRW در سود عملیاتی در سه ماهه چهارم ارسال کردند.
تجارت VD در سه ماهه چهارم به دلیل گسترش فروش و افزایش فروش بهبود یافته از طریق ارتقاء اوج فصل ، افزایش درآمد را در سه ماهه چهارم مشاهده کرد ، اما سودآوری در نتیجه افزایش هزینه از رقابت شدید در میان تقاضای تلویزیون راکد ، اندکی کاهش یافت.
در سه ماهه اول سال 2025 ، در حالی که انتظار می رود تقاضای کلی تلویزیون به دلیل رشد عدم قطعیت اقتصادی داخلی و جهانی ، YOY را کاهش دهد ، پیش بینی می شود تقاضا برای محصولات با ارزش بالا محکم باقی بماند. این تجارت سعی خواهد کرد سودآوری را بهبود بخشد و فروش محصولات استراتژیک را از طریق راه اندازی مدل جدید بر اساس استراتژی Vision AI برای صفحه های هوش مصنوعی سامسونگ گسترش دهد.
در سال 2025 ، پیش بینی می شود بازار کلی تلویزیون در بازارهای بزرگ نوظهور کمی رشد کند. تجارت VD قصد دارد بازار صفحه هوش مصنوعی را تحت دید “خانه هوش مصنوعی سامسونگ” هدایت کند و هوش مصنوعی را در کلیه تجربیات دستگاه های متصل بر اساس پلت فرم SmartThings ادغام کرده و پذیرش راه حل های امنیتی سامسونگ ناکس را گسترش دهد.
[ad_2]
منبع