یک ویترین خاص با طراحی کاملاً متفاوت برای قرار دادن جواهرات خاص میتواند نشاندهنده ذوق و سلیقه شما باشد. ویترین طلا فروشی باید به گونه ای طراحی شود که همه سلیقه ها را در بر بگیرد. استفاده از چوب طبیعی جذابیت ویژه ای در این مکان دارد. علاوه بر آن در این فضا، بحث امنیت پا به پای جذابیت های بصری اهمیت دارد. یک وب سایت موفق وب سایتی است که مخاطب و بازدید کننده های زیادی داشته باشد و مهمتر از آن سعی در نگهداشتن مخاطبان و مشتریان است و بتواند از یک بازدید کننده رهگذر یک مشتری وفادار بسازد در واقع تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل بسیار حائز اهمیت است، مشتریان بالقوه کسانی هستند که یا خدمات شما را نمیشناسند یا با مزیتهای برند آشنا نیستند یا حتی اینکه شناخت درستی از نیازهای خود و راههای پاسخگویی به آنها ندارند و مسلم است که یک ارتباط مناسب، امکان ارائه تمامی این اطلاعات را به مشتری میدهد و او را ترغیب به تجربه خرید از شما خواهد کرد. میتوان از طرح الماس برای طراحی داخلی فضا یا گوشه کناره ها استفاده کرد. همان طور که گفتیم ویترین مغازه ها پل ارتباطی مشتریان مغازه شما است و هر چه این پل ارتباطی خوانا تر، شفاف تر و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد، تاثیر مثبت تری را روی مشتریان شما خواهد گذاشت، بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند، داشتن ویترینی زیبا و در عین حال کاربردی کار سختی نیست.
هدف این نیست که همه آنچه را که دارید در ویترین قرار دهید بلکه منظور جای گیری صحیح و قرار دادن اصولی جواهرات در داخل ویترین است. طراحی طلافروشی لوکس،باعث افزایش راندمان کاری شما می شود و یکی از روش های رقابت با رقبایتان می باشد.یکی از اصلی ترین مرحله ی طراحی طلافروشی،طراحی ویترین آن است،زیرا مشتری اولین چیزی را که مشاهده می کند ویترین طلافروشی است. دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی مثل تمام کاربری های دیگر مهم است و در دید خریدار یا مشتری تاثیر گذار میباشد. ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای آنها هم مهم است و هم تاثیر گذار.
برای طراحی ویترین، پای بند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازه های اطراف دیده شوید. همانطور که در بالا گفتم در زمینه تزیین ویترین مغازه دو انتخاب پیش رو داریم، قرار دادن کالاهای اصلی و مهم در ویترین، یا خلوت گذاشتن ویترین با نوعی طراحی خاص طوریکه فقط هدف اصلی مغازه برای بیننده مشخص شود. در نظر گرفتن سلیقه مشتری: در طراحی معماری داخلی مکانهای تجاری با در نظر داشتن این نکته که قرار است در آن مکان چه نوع کالایی فروخته شود باید زیرساختهای لازم آن را از پیش طراحی کرد. به طور حتم نمی توان ویترین یک فروشگاه بزرگ و لوکس را در یک طلا فروشی کوچک، استفاده کرد. رنگ بندی در کنار نورپردازی در طلافروشی، امری کاملاً مرتبط با نظر و سلیقه مالکان فروشگاه و طراحان دکوراسیون داخلی است. باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل اینکه طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد.
استفاده از سیستم روشنایی هالوژنی و لامپهای مخفی تعبیه شده در سقف، نمایی زیبا به فروشگاه شما خواهد بخشید. رنگ دیوارها، سقف، کفپوش ها و … به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هر چقدر هم که کالای شما لوکس باشد اما اگر رنگ بندی محیط شما و نور دهی آن مناسب نباشد شاید نتواند آن چنان که شما می خواهید جلوه و نمای لازم را به مشتری ارائه کند. استفاده از نور هالوژن و لامپ های کم مصرف در جذاب نشان دادن طلا و جواهر ایده آل است. لامپ اس ام دی فوق با توان 50 وات تولید شرکت دی اف پی است.
در یک منزل چون قرار است فقط طرح به تایید صاحب و مالک ملک برسد کار، زیاد دشوار نیست اما اینجاست که یک طراح حرفه ای باید خودش را به کارفرمایش ثابت کند و با ارائه طرحی خاص و بی نظیر رضایت خاطر عمومی بازدید کنندگان را به همراه داشته باشد. مشتری احساس رضایت و احترام بیشتری خواهد داشت. قطعا زیبایی جواهرات در انتخاب و خرید مشتری تاثیر دارد. توجه داشته باشید که مدل ویترین مغازه باید همانند یک تیزر یا پیش نمایش کوتاه از یک فیلم یا سریال تلویزیونی باشد، ویترین باید به این سوال مشتری ها جواب مشخصی بدهد: “آیا واقعا ارزش دارد سری به آن مغازه بزنم یا نه؟ نکته مهمی که پیش از هر چیزی برای طراحی دکور مغازه وجود دارد، متراژ مغازه و همینطور کاربری مغازه است. بسته به اینکه سبک طراحی ویترین طلا فروشی چگونه باشد نوع متریال نیز توسط طراح پیش بینی می شود. نقاشی ساختمان ساده نکتۀ دیگر در طراحی ویترین این است که در طلافروشی امکان قرار دادن محصول در دسترس مشتری نیست. در این شکی نیست که شما هم این را می دانید ولی هماهنگی رنگ و چیدن اجناس کاری است که باید اهل ذوق و صاحب تخصص ها انجام دهند.
برای راحتی مشتریان و اینکه احساس کنند به جای خرید به یک هتل لوکس آمدهاند که قرار است با خیال راحت به تماشای جواهرات ارزنده بنشینند، بهتر است از مبلمانها و یا صندلیهای راحتی با رنگ خاص و زیبا استفاده کنید. داشتن مغازههای شیک با طلاهای خاص میتواند مشتریان شما را تبدیل به مشتریان ثابت نماید و سود شما را افزایش دهد، اما نکاتی در این میان وجود دارند. افراد حاضر در شرکت طراحی دکوراسیون محمد آتشی میتوانند هر سبک دکوراسیون را برای مغازههای مختلف به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. یکی دیگر از مسائلی که باید در هنگام شروع هر کاری از جمله طلافروشی به آن توجه شود، آشنایی با نحوه انجام کار و اصطلاحات موجود در آن حرفه است.
گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه داران مد می شود و باعث می شود تقریبا تمامی مغازه های یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرdن گم می شود، پس منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. یکی از راهکارهای تعریف هویت مستقل و منحصر به فرد برای دکوراسیون مغازه عینک فروشی، طراحی و بهره گیری از یک المان یا تم خاص است. بهتر است آینه را در ابعاد متنوع و در هماهنگی با دیگر عناصر دکوراتیو مغازه عینک فروشی انتخاب کنید تا انسجام دکوراسیون داخلی مغازه حفظ شود. عینک به عنوان یک کالای لوکس، دارای تنوع بسیار زیادی است.
دکوراسیون فروشگاه باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند به راحتی توجه همه افراد را به خود جلب کند. برای اینکه دکور داخل ویترین به زیبایی هر چه تمام تر دیده شوند حتما به یک نور مناسب و نورپردازی حرفه ای نیاز دارید. اگر شما ارائهکننده طلا و جواهرات کلاسیک هستید، بهتر است از نور لوستر استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از لوسترهای کلاسیک نمای محیط را با محصولات خود هماهنگ نمایید. اولین چیزی که باید مشخص کنید، هدف اصلی از طراحی و تزیین ویترین مغازه است، در این مورد معمولا با دو انتخاب روبرو می شوید: انتخاب اول اینکه محصولات در مرکز اصلی توجه باشند و انواع کالاها در ویترین به نمایش گذاشته می شوند یا انتخاب دوم که ویترین با آیتم های اندک تزیین می شود طوریکه خود مغازه و دکوراسیون داخلی آن در دید و توجه قرار طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی با سنگ بگیرد. با استفاده از یک نورپردازی مناسب می توانید یک محصول خاص را در ویترین مغازه خود به عنوان نقطه کانونی تبدیل کنید و آن را در مرکز دید همگان قرار دهید تا توسط همین جنس خاص مشتریان به داخل مغازه کشیده شوند و مدل های دیگر را نیز بررسی کنند. کتاب هایی که نصفه و نیمه از شیشه یک مغازه کتاب فرشی برون زده است افراد را جذب می کند تا به داخل مغازه بیایند تا ببینند این اثر هنری از داخل چگونه است.
دکوراسیون فروشگاه جواهر تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. به همین دلیل نیز وجود زرقوبرق در فروشگاه میتواند جلب توجه نماید. به همین دلیل نیز طراحی این قبیل از فروشگاهها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و کار مشکلی است. طراحی ویترین مغازه لباس از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر شما تمایل دارید تعداد مشتریان تان افزایش پیدا کنند بهتر است در هنگام دیزاین ویترین مغازه حساسیت و خلاقیت لازم را به خرج دهید. اغلب مراجعه کنندگان به طلا فروشی، خانم ها هستند پس لازم است تا روی جلوه های ظاهری و جذابیت های بصری دقت بیشتری به خرج داد. نصب دوربین های مدار بسته، استفاده از شیشه های ضد ضربه، استفاده از درب های ریموتی (در بعضی مغازه ها) و غیره از جمله کارهایی است که می توان در راستای ایجاد حداکثر امنیت در مغازه های جواهر فروشی انجام داد. دزدی کردن یک کاری است که نیاز به سرعت بالا دارد بنابراین باید برای محل تمهیداتی را قرار داد که تا حد ممکن باعث شود که سارق برای دزدیدن وسیله به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد. در نظر گرفتن دربهای ریموتی، شیشههای ضدضربه و همچنین استفاده از افراد مختلف برای هر قسمت از مغازه میتواند تا حد زیادی هم به پاسخگویی بهتر به مشتریان منجر شده و هم امنیت مغازه شما را بالا برد.
باید گفت که به دلیل نیاز به دانش و آگاهی مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می تواند رضایتمندی از نتیجه کار را به همراه داشته باشد. بیشترین قشری که به طلا فروشی ها مراجعه می کنند بانوان هستند و به همین دلیل استفاده از رنگ و متریال ها باید با دقت عمل بیشتری صورت بگیرد. دقت داشته باشید که انتخاب رنگ در طلافروشی دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا انتخاب یکرنگ نامناسب میتواند تا حد زیادی از درخشش جواهرات شما کاسته و از جلوه آن بکاهد. این مسئله به ویژه در بین هم صنفانی که در یک محدوده فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است. این مبحث تا حد بسیار زیادی به سلیقه و طبع مالک فروشگاه طلافروشی بستگی دارد. با طراحی سایت جواهری امکاناتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد که به نوعی اطمینان خاطر آن ها را در خرید جواهرات بالا برده و نیازی به طی مسافت های طولانی برای مراجعه به فروشگاه جواهری نخواهند داشت. در اغلب مواقع، بانوان به همراه همسرانشان به فروشگاه طلا مراجعه میکنند به همین دلیل نیز قرار دادن این مبلها میتواند از کلافگی مردان جلوگیری کرده و احتمال خرید بیشتر را به همراه داشته باشد.
به همین دلیل نیز داشتن دکوری زیبا میتواند نظر بسیاری از افراد را جلب نماید. به دلیل اینکه این کالای لوکس و گرانقیمت ابتدا در ویترین قرارگرفته و هرچه دل نوازتر و زیباتر باشد، نظرها را بیشتر جلب خواهد کرد. اما همیشه می توان یک ویترین خاص با جلوه ای خیره کننده را در هر فروشگاهی طراحی کرد. استفاده از رنگ های روشن و ملایم برای پوشش دیوارها و طراحی فضای مخصوص طلا و جواهر و همه وسایل تزئینی دیگر انتخاب هوشمندانه ای است. رنگهای روشن سفید، آبی و سبز از دیگر رنگهایی هستند که در فضای طلا فروشی به کار برده میشوند. در عین حال، مشتری کالاهای لوکس انتظار یک فضای کاملاً زیبا و ظریف را دارد. در عین حال روی اصول زیبایی شناسی و دکوراسیون داخلی لوکس تاکید می شود باید موارد حفاظت و امنیت را نیز در نظر داشت. اصل هماهنگی در رنگ ها بدون تردید موجب جلب توجه مشتری شده و افزایش فروش در پی خواهد داشت.
ویترین طلا فروش از جنس ام دی اف یکی از متریال های خوب برای اجرای ویترین طلا فروشی است. اهمیت مدل ویترین مغازه بر همگان آشکار است ، شاید فکر کنید که اجرای یک ویترین شیک و زیبا کاری سخت باشد اما اینطور نیست و دقیقا عکس این مورد درست است، یعنی ایجاد یک ویترین جذاب و زیبا ساده تر از آن چیزیست که فکر می کنید. وجود یک نور پردازی مناسب که تمام اجناس را به خوبی از زوایای مختلف نشان می دهد و دیگر نیاز نیست تا آن ها را از ویترین خارج کرد یک دکوراسیون لوکس را به همراه دارد که به موفقیت شما در کار کمک می کند. این شیشهها (شیشه لمینت) هستند که کاربردهای گوناگونی دارند که از اصلیترین کاربردهای آن میتوان به استفاده از ویترین طلافروشیها اشاره کرد. ویترین جلوی مغازه عموماً به وسیله شیشه ضدضربه و با دوام بالا از فضای بیرونی جدا میشود. در طراحی ویترین ها باید بدانید که این موضوع شامل ویترینهای جلوی مغازه و ویترینهای داخلی میشود. به خاطر اینکه این پروژهها کمی دشوار محسوب میشود و برای طراحی آن باید پروژههای زیادی طی شود تا به نتیجه قابل قبولی برسد از طراحان داخلی مجرب و باسابقه برای طراحی این فضا استفاده میکنند.