با بیش از هزار اثر طراحی که همه چیز را پوشش میدهد، از صحنههایی از تاریخ کره گرفته تا هنر انتزاعی مدرن، این مسابقه با اعلام سه برنده برتر در نمایشگاه سبک زندگی #ProjectPRISM در محل Samsung Digital Plaza Gangnam به پایان رسید. بعداً از برندگان دعوت شد تا آثار خود را در نمایشگاه مبلمان میلان در معرض دید طراحان از سراسر جهان قرار دهند.
فراتر از امکان دکور خانه
▲ [Mun Seungji / Funiture Designer]
یکی از جنبه های کلیدی گسترش اخلاق طراحی سفارشی گوش دادن به مشتریان بوده است. به عنوان مثال، سامسونگ یک مسابقه طراحی جهانی راه اندازی کرد و به مصرف کنندگان پنل های یخچال سفارشی را به عنوان یک بوم خالی برای بیان خود ارائه کرد.
▲ [#BespokeDesignedByYou: ST Leng, Raymond Kong]
مسابقات در کره با #BESPOKE Randezvous در سال 2019 آغاز شد. سامسونگ با یک رویداد پاپ آپ 3 روزه به خیابان های مد روز Hongdae، سئول رفت تا مسابقه طراحی را راه اندازی کند و افراد مشهور و هنرمندان به آن ملحق شوند. شرکت کنندگان به طور مستقیم ماژولار بودن یخچال های سفارشی را در پیکربندی های مختلف مشاهده کردند و تشویق شدند تا طرح های خود را برای کشف آزادی طراحی ایجاد کنند. همچنین با حضور در این رویداد، آرتیم جو، هنرمند گرافیتی مشهور جهان، از تیم هنری خیابانی Stick Up Kids، نقاشی زنده ای را روی پانل های یخچال اجرا کرد.
علاوه بر طراحی، نقش فناوری نیز با Bespoke به محدودیتها رسیده است. در سال 2021، سامسونگ سرویس پیشنهادی رنگ مبتنی بر هوش مصنوعی Creator را در کره معرفی کرد که به سهولت طراحی دستگاه از طریق استفاده از فناوری هوش مصنوعی کمک میکند. هوش مصنوعی عکسهایی را که مصرفکنندگان از خانههایشان آپلود میکنند، تجزیه و تحلیل میکند تا توصیههایی برای رنگهایی ایجاد کند که به بهترین وجه با محیطشان مطابقت دارند.
سامسونگ، در ویتنام، مسابقه طراحی Bespoke Be You را با همکاری انجمن طراحی ویتنام (VDAS) و جامعه ای از دانشجویان طراحی راه اندازی کرد. شرکت کنندگان تا مرزهای خلاقیت خود رانده شدند و موظف شدند فضاهای آشپزخانه ایجاد کنند که امکانات طراحی بی پایان Bespoke را به نمایش بگذارند. 10 کارشناس و استاد طراحی از رشتههای طراحی داخلی و معماری و همچنین نمایندگان سازمانها، انجمنهای بینالمللی طراحی و آژانسهای رسانهای به عنوان داور در این مسابقه حضور داشتند.
در امارات متحده عربی، سامسونگ مسابقه #InspireByTheNation را ارائه کرد که این کشور و منحصربهفرد بودن آن را با طراحیهای تابلویی که نشاندهنده شناسههای فرهنگی مهمی مانند مناظر، غذاها و معماری بود، تجلیل کرد. تأثیرگذاران غذا و سبک زندگی محلی، یعقوب آبریان و نیسرین ال لبابیدی، و همچنین سرآشپز مشهور الکساندروس اسپرکسوس، به عنوان داوران خبره در انتخاب سه برنده برتر این رویداد شرکت کردند.
از آنجا، الهام بخش طراحی سفارشی به خارج از کره سرایت کرد. در سال 2021، تصویرگر فرانسوی Thibaud Hérem و هنرمند آمریکایی، Andy Rementer، معماری اروپایی و هنر پاپ را به طرحهای یخچال سفارشی معرفی کردند، که هر دوی آنها امروزه در سطح جهانی در دسترس هستند. علاوه بر این، در اوایل سال جاری، الکس پروبا، بنیانگذار استودیوی طراحی مستقر در بروکلین و پورتلند StudioPROBA، پنل های یخچال سفارشی خود را با نسخه محدود ساخت. پروبا از رنگ ها و اشکال موجود در طبیعت برای ابراز شادی از طریق طرح های پانل خود استفاده می کرد – پنل های پروبا نیز برای لذت بردن مصرف کنندگان در دسترس است. از طریق همکاری هایی از این قبیل، هنرمندان با القای سبک های هنری خود، به تکامل زبان طراحی سفارشی کمک کرده اند.
سامسونگ امیدوار است با گرفتن سرنخ از هنرمندان، استفاده از فناوری پیشرفته و راه اندازی یک تجربه طراحی قابل تنظیم، لوازم خانگی سنتی را به قطعاتی با کیفیت تبدیل کند. سامسونگ به طور مداوم نوآوری می کند تا لوازم خانگی را به مصرف کنندگان ارائه دهد که زندگی خانگی را شخصی تر و راحت تر می کند. در مورد لوازم خانگی سفارشی و طرح های الهام بخش آنها در Samsung.com بیشتر بخوانید.
منبع
در سنگاپور، سامسونگ به هنرمندان محلی Candice Phang، Michael Mindflyer، Tan Zi Xi و همچنین خردهفروش مبلمان Commune و شرکت طراحی داخلی Rooot Studio دستور داد تا قبل از مسابقه #BespokeDesignedByYou، طرحهای پانل را به عنوان الهام بخش ایجاد کنند. پس از نمایش آثار خود، این سه هنرمند – Phang، Mindflyer و Xi – نیز به عنوان داور در مسابقه شرکت کردند و در آنجا برنده جایزه بزرگ را انتخاب کردند.
▲ [Bespoke Design Challenge: “Lost Landscape” by Rita Louis, “Foodie” by Weronika Slifierz, “Nestled” by Ioana Sabau]
از زمان شکل گیری آن، یکی از اصول اصلی پشت سفارشی سامسونگ الکترونیک، غنی سازی زندگی از طریق طراحی های خلاقانه بوده است. برای این منظور، سامسونگ با طراحان و هنرمندان همکاری می کند و مشارکت کاربران را از طریق مسابقات طراحی در سراسر جهان تشویق می کند. اکنون، با جدیدترین تجربههای طراحی سامسونگ، Bespoke در حال ارتقای سفارشیسازی به سطح بعدی است و به مصرفکنندگان این امکان را میدهد تا طرحهایی ایجاد کنند که واقعاً شخصیت آنها را منعکس کند.
▲ [Bespoke Jubilee Collection in the U.K.]
در ماه سپتامبر، مجله سامسونگ با Wallpaper* در بریتانیا میزبان یک مسابقه طراحی جهانی بود که 1581 مورد ارسال شده بود. 50 طرح برتر توسط هیئت داوری متشکل از مدیران سامسونگ، سردبیر Wallpaper* و همچنین هنرمندان محلی انتخاب شدند. از آنجا، ورودیها با رای مردمی مصرفکنندگان به 15 عدد امیدوارکننده کاهش یافت. طرح های برنده در فضای Samsung KX در لندن در طول سال 2021 نمایش داده شدند.
در سراسر حوض، حتی ملکه انگلستان به عنوان منبع الهام ذکر شد. در ماه مه، سامسونگ به مناسبت جشن پلاتینیوم ملکه الیزابت دوم، پنلهای نسخه محدودی را با طرحهای پرچم Union Jack برای کاربران سفارشی در بریتانیا منتشر کرد.
این مسابقات همچنین در سپتامبر 2021 با مسابقاتی در سنگاپور و در سطح جهانی از بریتانیا و پس از آن ویتنام در دسامبر برگزار شد. پس از آن، سامسونگ همچنین در اوایل سال جاری یک مسابقه طراحی در امارات راه اندازی کرد.
برای شروع، سه اینفلوئنسر در طراحی پنلهای یخچال فرنچ درب سفارشی شرکت کردند. اواخر امسال، MyBespoke به روی عموم مردم آمریکای شمالی باز خواهد شد و اولین باری است که کاربران این فرصت را خواهند داشت تا پنلهای واقعاً بینظیری برای یخچالهای سفارشی ایجاد کنند.
با تکیه بر موفقیت همکاریها و رقابتها، سامسونگ MyBespoke را راهاندازی کرد و به کاربران آمریکای شمالی فرصتی برای بیان فردیت خود با طراحی پانلهای یخچال سفارشی خود از ابتدا تا انتها ارائه کرد.
الهامات خلاق به اشکال مختلفی می آید. به عنوان بخشی از کاوش مداوم برای کشف ایده های طراحی جدید، سامسونگ از هنرمندان سراسر جهان سرنخ می گیرد. سامسونگ با شروع در کره در سال 2019، با طراحان مشهوری مانند طراح مبلمان Seungji Mun، طراح داخلی Hasuk Jang و طراحان فضا و استراتژی Jong Kim و Teo Yang همکاری کرد. این افراد رویایی با هم، کمپین طراحی اصلی را رهبری کردند که ویژگیهای قابل انطباق و سفارشیسازی لوازم سفارشی را برجسته میکرد.
ساخته شده توسط مصرف کنندگان، برای مصرف کنندگان
▲ [Bespoke Be You : “An house” by Bùi Ngọc Sơn]
جهانی توسط طراحی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر طراحی Bespoke و اینکه چگونه از طریق همکاری خلاقانه، این خط به وسیله ای برای بیان خود برای هنرمندان و مصرف کنندگان تبدیل شده است، بخوانید.
▲ [AI Recommendation]
▲ [Limited-edition panel art – Alex Proba]
الهام جهانی برای طراحی نیز به شکل بازنمایی فرهنگی آمد. در ایالات متحده، سامسونگ در جشن روز استقلال این کشور در 4 جولای، طرحهای پنل یخچال 4 در فلکس را بر اساس ستارهها و راه راههای پرچم آمریکا معرفی کرد.
در هسته خود، Bespoke به عنوان یک هویت برند که قادر به فراتر رفتن از جغرافیا و فرهنگ است، توسعه یافته است. به لطف الهام گرفتن از طراحی از هنرمندان سراسر جهان، Bespoke به بازتابی از تنوع و خلاقیت پایه مصرف کنندگان خود تبدیل شده است.
آوردن سفارشی سازی واقعی
