همچنین در مواردی که کمپین گستردهای را ایجاد میکنید و هزینهها افزایش مییابد، از سوی دیگر بازده سرمایهگذاری شما بسیار بالا و نتایج آن فوری و محسوس است. 5- عودت وجه تنها زمانی انجام میشود که امکان فعال کردن تبلیغ کاربر از سوی پرشیانا وب نباشد به طور مثال مشکلی در کارتهای شرکت وجود داشته باشد. پس از اینکه اطلاعات خود را در گوگل ثبت کردید پس از گذشت یک هفته نامه ای به آدرس مورد نظر ارسال می کند که در آن یک کد 5 رقمی برای تایید حساب کاربری می باشد. این آدرس یک نوشته فقط نمایشی است که باعث افزایش CTR لینک شما شده و به هیچ عنوان تأثیر در آدرس لندینگ شما نخواهد داشت. توجه کنید تمامی متنهایی که شما مینویسید رابطه مستقیمی با CTR و کاهش هزینه تبلیغاتی شما خواهند داشت. گوگل با توجه به امتیاز کیفیت کلمهی کلیدی (متشکل از سه عامل ارتباط با عبارت جستجوشده، تجربهی کاربری لندینگ پیج و نرخ تبدیل به کلیک کلمه یا همان CTR) و مبلغ پیشنهادی تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ در کدام جایگاه نمایش داده شود. تبلیغات هر مشتری در یک اکانت اختصاصی مخصوص آن مشتری انجام می شود و در مورد ساسپند نشدن اکانت مشتری هم طبق قوانین مشخصی که از اول به مشتری اطلاع داده می شود، تضمین داده می شود.
تبلیغات محتوایی در گوگل ادسنس انواع و سایز های متفاوتی دارد و کاربران می توانند با سلیقه خود متن تبلیغ یا ویدئو را به نمایش بگذارند. نکته لازم توجه دیگر در این زمینه این است که برخی از شرکت های تبلیغ در گوگل یک رابط کاربری فرعی را ساخته و آن را بهجای دسترسی مستقیم به اکانت به شما ارائه میدهند. گوگل ادز پلتفرمی است که با دسترسی به آن امکان ایجاد کمپین تبلیغاتی روی تمام رسانههای همکار و شبکهی نمایش گوگل را خواهید داشت. بهطور مثال زمانی که نوع نمایش کلمه کلیدی “مانتو زنانه” را Phrase Match انتخاب کنید اگر فردی کلمه مانتو زنانه بلند را جستجو کند تبلیغ شما به آن نمایش داده میشود ولی اگر کلمه کلیدی مانتو کوتاه زنانه جستجو شود دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.
اگر به دنبال پشتیبانی خوب و تاثیرگذاری بالای تبلیغات در گوگل هستید، ما به شما سایت جی ادز را معرفی میکنیم. سیستم گوگل ادز به گونهای طراحی شده است که تبلیغات کسب و کارها را به مخاطبان خاصی نشان میدهد. در صورتی که رقیب زیادی برای شما نباشد، شما با هزینه هر کلیک، یک سنت هم می توانید تبلیغ کنید ولی در صورتی که رقبای شما، قیمت پیشنهادی بالاتری به گوگل داده باشند، شما باید قیمت یالاتری از آنان پیشنهاد دهید. احتمالاً در جایی بین آن دو، نرخی مشاهده می کنید که احتمالاً صدها دلار در هر ماه اضافه می شود. اگر بخواهیم در رابطه با این تبلیغات صحبت کنیم باید بدانید که این تبلیغات که به آن تبلیغات محتوا محور گفته می شود بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال یک موضوع و یا محتوایی خاص هستند. برای مثال، اگر رتبه اول را بدست آورید، تبلیغ شما اولین چیزی است که در صفحه نمایش داده میشود. در صورتی که زمان شروع را تعیین نکنید، به محض اینکه اولین آگهی شما Approve شود، کمپین تبلیغاتی برایتان فعال خواهد شد.
البته باید بدانید و نباید آن را فراموش کنید این است که تولید محتوایی با کیفیت و منحصر به فرد یکی از لازمه های داشتن وب سایتی خوب و پرطرفدار می باشد. جی ادز در سال ۹۵ فعالیت خود را با محوریت تبلیغات در گوگل شروع کرده است و هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در ایران در زمینه تبلیغات در موتورهای جستجو است. یکی از مؤثرترین عوامل در تعیین هزینه تبلیغات گوگل حوزه فعالیت و میزان رقابت در آن است. گوگل رتبه هر یک از رقبا را بررسی کرده و تعیین می کند هر تبلیغ در کجا قرار بگیرد. در نظر داشته باشید از زمانی که این سرویس راه اندازی شده است هر دو روش بسیار پرطرفدار بوده و باعث افزایش درآمد افراد شده است. در حوزه تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل یکی از سادهترین، زودبازدهترین و پرطرفدارترین روشهای تبلیغاتی برای سفارش کلیک گوگل است و شرکت نوین مارکتینگ به عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران خدمات تبلیغ در گوگل را برای صاحبان مشاغل راه اندازی و مدیریت میکند.
راز او در استفاده از کلمات کلیدی Keyword کاملا موثر بود. روش جایگزین برای نتیجه هر چه سریع تر و البته در بسیاری از مواقع موثر تر استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادوردز است. همانطور که گفته تبلیغات گوگل ادسنس به دو روش CPC و CPM انجام می شود ولی با این تفاوت که در تبلیغات محتوایی CPM پرداخت به ازای هر هزار بازدید صورت می گیرد و به همین دلیل است که این مسئله محبوبیت بسیاری را بدست آورده است. هر کلمه کلیدی بسته به میزان محبوبیت آن کلمه کلیدی و اینکه سایر وب سایتها چقدر برای آن کلمه مایل به خرج کردن هستند، محاسبه میشود. باید بدانید که به دلیل نرخ بالای کلیک هر تبلیغ جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بیشتری دارند. زمانی که برای مدت محدودی جشنواره یا تخفیف خاصی دارید یا میخواهید به هر دلیلی در مدتزمان محدودی در گوگل به چشم بیایید، گوگل ادوردز برای شما مناسب است. در واقع، با ضرب امتیاز کیفی در مبلغ پیشنهادی، امتیازی برای رتبهی تبلیغ به دست میآید که با توجه به آن، گوگل بهترین جایگاه نمایش را به بالاترین امتیاز بهدستآمده تخصیص میدهد.
که بهترین حالت استفاده از روش Exact match بوده که صرفهجویی زیادی برای شما خواهد داشت. این حالت کامل هدفمند و تارگت شده است و بسیار در صرف هزینههای تبلیغاتی شما صرفهجویی ایجاد میکند ولی باید بدانید اگر کلمه کلیدی شما جستجوی زیادی در ماه نداشته باشد احتمالاً فروش و یا بازخورد مناسبی برایتان اتفاق نیفتد. اگر جواب هر دو سؤال بله است، بدون تردید باید کاتالوگ های تان به زبان فارسی یا زبان بومی تمام بازارهای جهانی تان ترجمه شوند. بنابراین توصیه می شود که در ماه های ابتدایی به تولید محتوایی با کیفیت بپردازید تا بتوانید رنکینگ خوبی از جانب گوگل دریافت کنید. دریافت گزارش از وضعیت تبلیغات انجام شده در گوگل ادز یکی از امکانات جدیدی است که به تازگی در اپلیکیشن این برنامه اضافه شده است. وب مسترهایی که می خواهند از امکانات این پلتفرم استفاده کنند، باید هزینه تبلیغاتشان را پرداخت کنند.
در واقع با گوگل ادسنس با بخش های مختلف تبلیغات اینترنتی آشنا شده و می توان از آنها به کسب درآمد رسید. یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که با وجود تحریم های روز افزون علیه ایران گوگل برای وب سایت هایی که به زبان فارسی می باشند و یا از پسوند ir برای وب سایت های خود استفاده می کنند شانسی قائل نباشد از همین رو اکثرا توصیه می شود که برای وب سایت های خود از پسوند .com استفاده کنید و زبان اصلی وب سایت خود را به انگلیسی تغییر دهید و یا از زبان های دیگر نظیر: عربی،آلمانی، اسپانیایی، لهستانی، فرانسوی و… بسیاری از وب سایت های متقلب به جای استخدام یک وبلاگ نویس و یا کسی که کار نوشتن محتوای منحصر به فرد را برای آنان انجام دهد، از سرویس هایی استفاده می کنند که محتوای مورد نظر را به او داده و تنها با تغییر دادن برخی از کلمات آن را از کپی بودن خارج می کنند اما باید بدانید که این روش کاربردی نمی باشد زیرا موتورهای جستجوی گوگل به راحتی می توانند این محتوا را شناسایی کرده و آن دامنه و وب سایت را در لیست سیاه خود قرار دهد در نتیجه باعث می شود که دیگر نتوانید با نام خودتان در گوگل ادسنس ثبت نام کنید.
به محض جستجوی یک عبارت، گوگل کلمات کلیدی را که تبلیغدهندگان به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کردهاند و آنها را مرتبط با عبارت جستجوشده تشخیص میدهد، وارد فرایند مزایده میکند. بازاریابی پورسانتی یا همان سیستم همکاری درفروش به این سبک عمل میکند که شما درصدی از فروش را به ازای تبلیغ و یا هر نوع کمک درفروش پرداخت خواهید کرد. کاربران امروزی برای خرید بسیار هوشمندانه عمل می کنند. اما امروزه عکس این عمل اتفاق افتاده است و بیشتر کاربران از تبلیغات آنلاین استقبال می کنند و خریدشان را به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می دهند. اما قبل از همه ی اینها باید بدانید که گوگل ادسنس سایت ها و وبلاگ هایی را که دارای محتوایی نظیر ترویج برهنگی، خرید و فروش اسلحه و خرید و فروش مشروبات الکلی باشند را تایید نمی کند به غیر از این وب سایت ها شما هر سایت دیگری داشته باشید میتوانید در گوگل ادسنس تبلیغات بگیرید. نکات زیادی در رابطه با تبلیغات در گوگل ادسنس وجود دارد ولی یکی از آنها این است که گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار نمایش دهندگان قرار می دهد که هر کدام از این تبلیغات برای نمایش محل خاص خود را دارند و به طبع مبلغ پرداختی هر کدام نیز متفاوت می باشد.
علیرغم کاهش ارزش پول ملی در سالهای اخیر، از آنجا که هزینهی تبلیغات در گوگل با توجه به رقابت تبلیغکنندگان تعیین میشود، هزینهی این نوع تبلیغات همچنان صرفه اقتصادی دارد. انتخاب نوع نمایش کلمه کلیدی بسیار حائز اهمیت است شما به 3 صورت میتوانید کلمه کلیدی خود را در نمایش تبلیغات محدود کنید. البته در این رابطه ناشران تبلیغ می تواند تبلیغات مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کند. افرادی که از اکسپلوراینستاگرام استفاده میکنند در حال کشف علاق خود و کشف محتوای جدیدهستند. در روش CPM تعداد کسانی که از وب سایت بازدید میکنند و روش CTR تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. نرخ تبدیل به کلیک یا CTR گوگل ادز بسیار بالاتر از نرخ تبدیل سایر شبکههای تبلیغاتی است. از طریق تبلیغات گوگل می توانید تبلیغات سایت خود را در بین نتایج موتور جستجوی گوگل و سایر سایت هایی که پارتنرهای گوگل هستند نمایش دهید.
همچنین قیمت و کیفیت نصبهای دریافتی از تغییرات تبلیغات گوگل پلی استور هم بسیار مناسب است. این سرویسها شامل تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، تبلیغات بنری و تبلیغات ویدیویی در سایتهای همکار گوگل، نمایش تبلیغات ویدیویی و بنری در یوتیوب، نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی یوتیوب، نمایش تبلیغات در گوگل پلی استور و فضای تبلیغاتی اپلیکیشنهای آن، تبلیغات در جیمیل و همچین موارد دیگری مثل سرویس گوگل شاپینگ میشود که البته استفاده از سرویس شاپینگ فعلاً در گوگل ادز در ایران ایران میسر نیست. برای تبلیغات در گوگل و استفاده از سیستم ادوردز گوگل با پرداخت هزینه ای به گوگل و مشخص کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود ، به گوگل درخواست خواهید داد تا سایت شما را هنگامی که کاربران کلید واژه و عبارتی که مشخص کرده اید را جستجو میکند درکنار نتایج جستجو نمایش دهد. 7. از به کار بردن کلمات عمومی مثل “کالا، فروش و… گوگل ادز بر خلاف بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر، پیچیدگی های زیادی دارد و عدم تنظیم درست آن می تواند اثربخشی آن را به کلی از بین ببرد. مدیریت اکانت مشتریانی که خودشان می توانند پرداخت های گوگل را انجام دهند ولی با گوگل ادز آشنایی زیادی ندارند. باید بدانید که این تبلیغات توسط گوگل دسته بندی و مدیریت می شوند و کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت میگیرد.
همه ی ما می دانیم که گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی بوده که به وسیله آن می توانید تبلیغات خود را در گوگل به نمایش درآورید اما باید بدانید که گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغات رایگان بوده که می توانید در آن نه به عنوان تبلیغ دهنده بلکه به عنوان نمایش دهنده تبلیغ نیز فعالیت کنید. جی ادز در همین مدت نه چندان زیاد فعالیت خود توانسته است پارتنر گوگل در زمینه گوگل ادز شود. پس از این مرحله شما می توانید به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت سایت خود بگردید. کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چگونه انتخاب میشوند؟ نمایش دقیق (Exact Match): انتخاب نمایش Exact زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید نمایش تبلیغتان را کاملاً محدود کرده و فقط زمانی تبلیغ نمایش داده شود که عیناً کلمه کلیدی موردنظر شما جستجو شود و هیچ عبارت اضافی که با آن همراه باشد حق نمایش نگیرد. حالا فکرش را کنید که یک جشنواره هم راهاندازی کرده باشید و بخواهید فروشتان را به حداکثر برسانید؛ نانتان در روغن است!
تبلیغ کنندگان در کمپین های گوگل ادز، بر روی کلیدواژه های خاصی، پیشنهاد نمایش تبلیغات قابل کلیک در نتایج جستجوی گوگل را ارائه می دهند و هر زمان فردی کلیدواژه مذبور را در گوگل جستجو نماید؛ این تبلیغات در بالا یا پایین نتایج طبیعی جستجو نمایش می یابد و تنها زمانی که یکی از این کاربران بر روی تبلیغات گوگل ادوردز کلیک نماید، هزینه این کلیک از حساب وی کسر می گردد. بهتر است این شیوه را به عنوان یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ بدانید، تا این که آن را به عنوان یک شیوه تبلیغاتی کامل بشناسید. پس از تایید اکانت شما توسط گوگل یک کد جاوا در اختیارتان قرار می گیرد که باید آن را بر روی وب سایتتان قرار دهید تا هر بار که کاربر از وب سایت شما دیدن می کند آن کد جاوا اسکریپت پیغامی را برای سرورهای گوگل ارسال کرده و آنها را از تعداد بازدید کنندگان مطلع می سازد. تا کاربر بتواند بعد از دیدن این تبلیغ توسط گوگل ادز و کلیک روی آن با تبلیغ کننده تماس بگیرد .