همراه با حالت عمودی کابین خلبان، Odyssey Ark، اولین صفحه نمایش 55 اینچی بازی خمیده 1000R جهان، حضور بی نظیر و بی نظیری دارد. فاکتور فرم کاملاً جدید ناشی از میل به فضا بود.
Odyssey Ark در ترکیب با کیفیت تصویر فوقالعادهاش، با تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده گیمرها و ویژگیهای جدید بازی، مانند Flex Move Screen، Multi View و Ark Dial، به یک صفحه بازی واقعی برای گیمرها تبدیل شده است.
کیم بیش از 500 ویدیو در مورد دکوراسیون اتاق بازی و مستندهای مربوط به بازی را بررسی کرد تا بیاموزد گیمرها چگونه فضای خود را تزئین و سازماندهی می کنند. او گفت: «برای توسعه یک صفحه نمایش بیسابقه 55 اینچی بازی خمیده 1000R، ویدیوهایی را تماشا کردم که زندگی روزمره گیمرها را در بر میگرفت و سبک زندگی آنها را تحلیل کردم.
Ark Dial، کنترلر انحصاری Odyssey Ark، برای گیمرهایی طراحی شده است که به طور مداوم تنظیمات را برای صرفه جویی در زمان و یافتن میانبرها تنظیم می کنند. کاربران می توانند به راحتی طرح و تنظیمات صفحه را با Ark Dial تغییر دهند و همچنین به سرعت و به سادگی Multi View را کنترل کنند. کیم گفت: “تست داخلی نشان می دهد که Ark Dial زمان تنظیم را به شدت از حدود یک دقیقه به پنج ثانیه کاهش می دهد.” برای تست Ark Dial، ما حتی وسایل نقلیه لوکس آشنایان را اجاره کردیم و بررسی کردیم که چگونه چرخش روان و زمان پاسخدهی دایل دویدن را بررسی کردیم.
علاوه بر این، Odyssey Ark صدای بسیار فراگیر را با Dolby Atmos بر اساس کانال 60W 2.2.2 و Sound Dome Tech معرفی می کند. چوی از بررسی های مربوط به گیمرهای حرفه ای، T1 بینش دریافت کرد. برخلاف تصور ما که همه گیمرها دوست دارند یک بازی را با هدست انجام دهند، ترجیح می دهند از اسپیکر استفاده کنند. این به وضوح نشان میدهد که یک جهت صوتی عالی و جلوههای صوتی بازی واقعی از اهمیت ویژهای برخوردار است.» چوی گفت. به همین دلیل است که Odyssey Ark بلندگوهای چند کاناله و ووفر اضافی را ارائه می دهد.
هر ویژگی جدید به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد زیرا افراد زیادی از بخشهای مختلف با هم کار میکنند تا UX، GUI، سازگاری با ویژگیهای معمولی و کنترل کیفیت را تأیید کنند. چوی گفت: “من فکر می کنم این اولین پروژه ای است که در آن افراد زیادی از بخش های مختلف برای یک محصول به هم پیوستند.” باورنکردنی است که تک تک افراد فعالانه در این پروژه شرکت کردند.
هیون موک چوی، طراح Flex Move Screen، هدف از توسعه محصول را برجسته میکند و میگوید: «بیشتر گیمرها چندوظیفگی را دوست دارند، بنابراین مرتباً محل قرار دادن مانیتور اصلی را روی میز خود تغییر میدهند و اندازه و نسبت صفحه نمایش را بر اساس آنچه باید بازی کنند، تنظیم میکنند. ” Flex Move Screen به کاربران این امکان را می دهد که اندازه صفحه نمایش عالی بین 55 تا 27 اینچ و همچنین نسبت صفحه نمایش را بین 16:9، 21:9 و 32:9 انتخاب کنند. علاوه بر این، به کاربران کمک می کند تا با تنظیم موقعیت صفحه نمایش خود در یک صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی، راحت ترین حالت بدن را پیدا کنند.
سپس، آنها مدلهای محصول را با استفاده از یک صفحه فرم ایجاد کردند و صفحهها را با پروژکتورها مشاهده کردند تا اندازه و انحنای کامل صفحه را پیدا کنند و همچنین جاهطلبی حالت عمودی کابین خلبان را درک کنند.
این صفحه نمایش بازی نوآورانه چگونه اختراع شد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کل فرآیند توسعه از طراحی مفهومی گرفته تا توسعه و تجاریسازی، اتاق خبر سامسونگ با سه کارشناس که برای خلق شاهکار Odyssey Ark تلاش کردند، به گفتگو نشست. کیم که روی طراحی محصول کار می کرد تا بهترین تجربه بازی ممکن را به گیمرها بدهد و کیوسونگ لی که ویژگی های مختلفی را برای بهبود تجربه بازی طراحی کرد.
جیسو کیم گفت که طراحی محصول از پسر شش سالهاش الهام گرفته شده است که برای فضای خود قلعهای ساخته است. او فکر می کرد که یک صفحه نمایش منعطف می تواند میل منحصر به فرد گیمرها را برای فضای شخصی خود برآورده کند. آنها نقاط مشترکی در فضا پیدا کردند و مفهوم را اصلاح کردند.
اختراع یک محصول جدید به معنای آزمایش، آزمایش و مطالعات مداوم است. علاوه بر این، تقویت قابلیت استفاده صفحه نمایش بزرگ روی میز کار سختی بود. آنها از انحنای 1000R برای بهینه سازی زاویه دید نزدیک صفحه نمایش 55 اینچی استفاده کردند. یک صفحه نازک برای قسمت پایین به گیمرها کمک می کند حتی با صفحه نمایش بزرگ به طور موثر از فضا استفاده کنند.
چوی میگوید: «در مراحل اولیه طراحی، از طریق مصاحبهها متوجه شدیم که بیشتر دوستداران بازی میخواستند «صفحهای بزرگ داشته باشند که بتواند محکم دور آنها بپیچد». گیمرها خواهان یک صفحه نمایش خاص هستند که حضوری عالی در اتاقشان داشته باشد و از این رو ما هدف خود را ایجاد محصولی تعیین کردیم که گیمرها بخواهند آن را به نمایش بگذارند.
لی یک بررسی دو هفتهای با حضور گیمرهای سنگین در ایالات متحده انجام داد و تمام جزئیات نیازهای گیمرها را در مورد ویژگیها و رابطها بررسی کرد. در طول سفر کاری چهار روزه، مجبور بودم شبانه روز با مسائل و پاسخهای بیدرنگ سروکار داشته باشم. اما آن زمان آنقدر معنادار بود که حتی فراموش کردم چقدر خسته بودم!» لی گفت.
مطالعات و آزمایشات مداوم برای ایجاد مفهوم محصول کاملاً جدید
گیمرها به گرمی از Odyssey Ark استقبال کردند زیرا به نظر می رسید که ذهن آنها را خوانده است. کیوسونگ لی، یکی از علاقه مندان به بازی و بخشی از گروه برنامه ریزی آینده، به این پروژه پیوست و ایده هایی را ارائه کرد. او گفت: «ابتدا به این فکر کردم که چه چیزی باعث میشود در طول بازی احساس ناراحتی کنم و تلاش کردم تا الگوی بازی بازیکنان و نوع سبک زندگی آنها را منعکس کنم.
کشتی اودیسه بالاخره اینجاست. بنابراین، بعدی چیست؟
من مفهوم Odyssey Ark را با این فکر طراحی کردم که همه ممکن است رویای ایجاد آرکید خود را با دستگاه بازی مورد علاقه خود داشته باشند. هیون موک چوی که برای اولین بار کانسپت Odyssey Ark را طراحی کرد، زمانی را به یاد آورد که این ایده را مطرح کرد.
Odyssey Ark جهان را با بهترین صفحه گیمینگ در کلاس خود شگفت زده کرد. اما وقتی در مورد طرح بعدی سوال شد، هر متخصص به طور یکسان گفت: “این فقط شروع است.” لی گفت: «کشتی در مراحل اولیه است. ما با انعکاس ترجیحات گیمرها به به روز رسانی محصول ادامه خواهیم داد.” کیم افزود: “من می خواهم بر محدودیت های فیزیکی غلبه کنم و صفحه نمایش بهتری ایجاد کنم.” چوی جاه طلبی خود را به اشتراک گذاشت و گفت: “ما هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا به کاربران اجازه دهیم به طور یکپارچه در هر بازی با Ark غوطه ور شوند.” در آینده، Odyssey Ark به باز کردن امکانات جدید برای گیمرها ادامه خواهد داد.
“هنگام طراحی برنامه محصول، ما به این واقعیت توجه کردیم که بازار بازی دیگر صرفاً بازی کردن نیست، بلکه با جذب هر عنصر سرگرمی، از جمله جنبه های بصری و افزایش تعامل، در سراسر پلتفرم رشد کرده است.” او با افتخار توضیح داد: «از همان ابتدا، Odyssey Ark به عنوان یک «تغییرگر بازی» برای پیشگام در یک بازار جدید قرار گرفت.
تفاوت بازی خانگی با سینمای خانگی و دفتر خانگی در این است که باید “فرار سرگرم کننده از زندگی روزمره” را ارائه دهد نه اینکه با آن ترکیب شود. کیم میگوید: «به همین دلیل است که ما فکر میکردیم یک صفحه نمایش منحنی گیمینگ 1000R 55 اینچی میتواند گیمرها را با یک فرم کاملاً متفاوت مجذوب خود کند. اودیسه آرک با طراحی پیچیده و فوقالعاده توسعه داده شد تا کاربران احساس کنند که میتوانند با این صفحه بازی برنده شوند. هیجان بصری نیز با اجازه دادن به کاربران برای چرخش پویا صفحه نمایش در هر جهت اضافه شد.