سامسونگ الکترونیکس امروز توسط اینتربرند، یک مشاور برند جهانی، به عنوان یکی از پنج برند برتر در بهترین برندهای جهانی 2022 شناخته شد. هر سال، اینتربرند 100 برند برتر جهان را معرفی می کند و ارزش برند سامسونگ 87.7 میلیارد دلار ارزیابی می شود که نشان دهنده آن است. رشد 17 درصدی در مقایسه با 74.6 میلیارد دلار در سال 2021، این شرکت را برای سه سال متوالی در رتبه پنجم قرار داد.
نمایش بصری
این دستاورد مبتنی بر عملکرد مالی بازیابی شده سامسونگ است که اکنون نزدیک به سطوح قبل از همهگیری است و تقاضای بالاتر برای حافظه به دلیل افزایش مصرف داده. در سال 2021، سامسونگ نسبت به سال 2020 رشد 20 درصدی ارزش برند را به دست آورد و امسال نیز به رشد دو رقمی خود ادامه می دهد. سامسونگ برای اولین بار در سال 2012 وارد لیست 10 تای برتر شد و در جایگاه نهم قرار گرفت و هر سال توانسته در جدول صعود کند و در سال 2017 به رتبه ششم و در سال 2020 به رتبه پنجم برسد.
علاوه بر محصولات نوآورانه مبتنی بر تجربیات مصرف کننده، توسعه فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI)، 5G، خودرو و روباتیک از طریق سرمایه گذاری مداوم نیز در رشد سامسونگ نقش داشته است.
برای دو سال متوالی، سامسونگ به رشد دو رقمی در ارزش برند دست یافت
YH Lee، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، گفت: «سامسونگ الکترونیک توانست دو سال متوالی رشد دو رقمی در ارزش برند را ثبت کند، همه اینها به لطف حمایت مشتریان جهانی ما بود. در ازای آن، کل شرکت به عنوان یک تیم با هم کار خواهند کرد تا تجربه بهتر و رضایتبخشتری به مشتری ارائه دهند.»
بهترین برندهای جهانی اینتربرند با توجه به ارزیابی ارزش هر برند، که نتیجه تحلیل جامع عملکرد مالی شرکت، تأثیر نام تجاری بر خرید مشتری و رقابت برند است، فهرست شده است.
در پایان سال 2021، Samsung Electronics بخش SET خود را ادغام کرد و بخش تجربه دستگاه را ایجاد کرد تا هم افزایی بین محصولات خود را افزایش دهد و سطح جدیدی از تجربه را به مشتریان ارائه دهد. علاوه بر این، سامسونگ همچنین مرکز تجربه مشتری eXperience-Multi Device Experience را راه اندازی کرد تا تجربه اتصال چند دستگاهی خود را تقویت کند.
تلاش های شناخته شده سامسونگ در هر بخش محصول برای تجربه بهتر مشتری
لوازم خانگی
- گسترش دسته بندی محصولات سفارشی فراتر از آشپزخانه به کل خانه از جمله مراقبت از لباس، مراقبت از کف و مراقبت از هوا
- ارائه ارزش های پایداری از طریق محصولات خود (دستیابی به سطح بالایی از نرخ صرفه جویی در انرژی برای محصولات اصلی، ضمانت های تضمین شده برای کمپرسور اینورتر دیجیتال، کاهش انتشار میکروپلاستیک از ماشین های لباسشویی با همکاری پاتاگونیا)
- ایجاد هیجان در بین طرفداران سفارشی از طریق کمپین های آنلاین و آفلاین متمرکز بر مشارکت
علاوه بر این، آزمایشگاه نسل آینده سامسونگ برای تقویت مکالمات معتبر پیرامون فعالیت های نسل بعدی ایجاد شده است. بینش های آزمایشگاهی در مورد محصولات و فعالیت های بازاریابی اعمال شده است.
سیار
همراه با این اقدامات، سامسونگ SmartThings را در دسته بندی محصولات خود ادغام کرده است و یک اکوسیستم فراگیر و یک تجربه چند دستگاهی ایجاد کرده است. SmartThings همچنین به مصرفکنندگان این امکان را میدهد تا از دستگاههای سامسونگ خود و همچنین محصولات شخص ثالثی که ممکن است قبلاً دارند، بیشترین بهره را ببرند.
عوامل مختلف ارزیابی شده توسط اینتربرند برای ایجاد ارزش برند سامسونگ
- سرمایهگذاری در فناوریهای نسل بعدی و قابلیتهای تولید برای اطمینان از منابع پایدار برای کاربردهای پیشرفته (ساخت خط تولید 17 میلیارد دلاری جدید در تگزاس، مجتمع تحقیق و توسعه 20 تریلیون KRW در Giheung)
- ارائه نوآوری های نیمه هادی پیشرو در صنعت که عملکرد محصول و بهره وری انرژی را افزایش می دهد (اولین تولید انبوه 3 نانومتری GAA در صنعت)
- توسعه راه حل های نوآورانه حافظه برای رسیدگی به رشد انفجاری وظایف داده فشرده در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی و ML (حافظه CXL، HBM-PIM، نسل دوم SmartSSD)، و گسترش مشارکت های استراتژیک برای مقابله با چالش های جدید صنعت
- فشار دادن مرزهای راهحلهای منطقی که میتوانند تجربیات کاربر و فرصتهای جدیدی را ارائه دهند (مودم 5G Exynos، Exynos 2200، ISOCELL HP3 200MP)
- تداوم نوآوری تلویزیون های پریمیوم، از جمله میکرو LED، Neo QLED 8K/4K
- تقویت سبد محصولات خود بر اساس سبک زندگی مشتریان، مانند The Frame، The Freestyle
- ارائه تجربیات جدید بازی به مصرف کنندگان، از جمله Samsung Gaming Hub و Odyssey Ark
- نوآوری دوربین سری Galaxy S22 بر اساس بینش مشتریان و راه اندازی کمپین Nightography پیشروی در دسته تلفن های همراه تاشو
- برای تقویت تجربه اتصال کاربران با Google و Microsoft شراکت کنید
- احترام به ارزش امنیت و حریم خصوصی کاربر از طریق Samsung Knox
شبکه
نیمه هادی
- مسیر نوآوری شبکه پیشگام در مجازی سازی و باز بودن با تجربیات تجاری در مقیاس بزرگ
- پیشروی صنعت 5G با مجموعه 5G پیشرو در بازار از RAN و Core تا ابزارهای اتوماسیون
- تحقق تعهد ESG از طریق راه حل های شبکه هوشمند برای بهره وری انرژی